קול חי בפרוייקט מיוחד: ללמוד לעבוד

    יוסי ברויער 1 Comment on קול חי בפרוייקט מיוחד: ללמוד לעבוד
    22:20
    01.06.24
    מוטי הלפרין No Comments on מתח בעולם התורה והישיבות: בג"צ ידון בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאז ומתמיד נתפס המגזר החרדי כציבור שכביכול אינו עובד לפרנסתו, אינו רוכש מקצוע. תדמית זו אף שירתה היטב את העיתונאים והפוליטיקאים שהטיפו תדיר מוסר לחברה החרדית של "לכו לעבוד". וכשהסטיגמה הזו דבקה בציבור החרדי – הוא גם חילחל והפך לעובדה מוגמרת.

    המציאות קצת שונה. חרדים רבים, הן גברים ובעיקר נשים, עבדו תמיד במגוון מקצועות. אלא, שהגידול המבורך של הציבור החרדי, יצר מציאות שבדיוק כמו שבעבר לא כולם היו בנויים ללימודים תורניים במשך שנים רבות בכולל, כך גם היום המצב דומה. אלא, שבניגוד לעבר, כיום מדובר במספרים גדולים של חרדים שביקשו לעבוד במקצועות שונים ולהתפרנס בכבוד, לא לפני שכל אחד עושה זאת לאחר היוועצות אישית עם מורו ורבו.

    אחד ההבדלים בין העבר להווה – הוא שאלת החסם המקצועי שרבים מהמעסיקים במשק – הממשלתי והפרטי – מערימים על דורשי העבודה. בעוד שבעבר דרשו המעסיקים דרישות מינימליות, היום כבר דורשים ידע, ניסיון וכמובן תואר מוסמך כדי לקבל גבר או אישה לעבודה. בנוסף לכל זאת, אין ספק כי במקצועות נחשבים רבים, התואר הוא מחוייב המציאות. אף אחד אינו יוצא היום לעבודת כפיים בחייטות או בסנדלרות וגם לא בסבלות במפעלים או עמידה אין סופית בקו הייצור במפעל לבקבוקים או בסקויטים…

    תכני הלימוד במגזר החרדי, כידוע – וזאת בהתאם להוראת גדולי ישראל – אינם כוללים לימודים גבוהים וגם אינם כוללים לימודים לבגרות. זהו החסם הראשון בדרכו ובדרכה של המבקש/ת לרכוש מקצוע מפרנס ומכובד.

    כיום, עם הצורך ההולך וגובר בתואר אקדמי או בלימודי מקצוע המזכים בתעודות מקצועיות, הלכו והתפתחו מרכזי הלימוד, ההכשרה המקצועית במגזר החרדי. כמות הלומדים עלתה בהתאם והמודעות למרכזי הלימוד עלתה אף היא בהתאם.

    עוד הבדל בין תקופה זו לימים עברו: בעבר נאלצו מבקשי התארים והתעודות לצאת אל מחוץ לגבולות המגזר החרדי כדי לרכוש מקצוע מכובד. כיום כבר אין צורך להרחיק ומרכזי הלימוד וההכשרה המקצועיים קיימים בכל עיר וריכוז חרדי. אלו מציעים מסלולי לימוד אטרקטיבים ויוקרתיים במגוון תחומים.

    במכונים ובמכללות הפונים אל המגזר החרדי מציעים כיום מגוון רחב מאד של תחומי לימוד, החל ממשפטים ומנהל עסקים, דרך מקצועות המחשב והאלקטרוניקה ועד חינוך, ביוטכנולוגיה, גרפיקה, פרסום ועיצוב.

    הלימודים, בהפרדה מלאה כמובן, מעניקים לבני המגזר החרדי את האפשרות לעבוד במקומות עבודה מובילים ולהתפרנס בכבוד.

    היום, לראשונה מגיש רדיו קול חי יום שידורים מיוחד המוקדש לנושאי הלימודים. במהלך היום יתארחו ברדיו מנהלי המכללות ומכוני הלימוד ויסבירו על תהליך הלימודים, אפשרויות התעסוקה והמימון.

     

    1237-לוגו - פרוג elisheva-430x282 jct_logo_blue2__w250h190 sce logo אונו אמונה copy גלית לנדר מכון מגיד_550(1)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עדיף מכלום, אך היה טוב יותר אם יעשו מכינה טובה ולימודים ברמה גבוהה בהנדסה בטכניון ולא בסטנדרטים לא ידועים של מכללה