אחת… שתיים… לא לזוז… קליק!

    יוסי ברויער Comments Off on אחת… שתיים… לא לזוז… קליק!
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טיפים לקניית מצלמה – המשך

     

    מדורנו הפעם יעסוק בטיפים נוספים שעליכם לשקול בעת קניית מצלמה.

     

    אחד המרכיבים המכריעים על איכות התמונה שתתקבל הינה העדשה ולא גוף המצלמה. יכולה להיות מצלמה שעלתה הרבה כסף, עם אפשרויות רבות ומגוונות, אך במקרה שאופטיקה איננה איכותית, דבר לא יעזור לשיפור התמונות. במצלמות הביתיות סוג העדשה לא תמיד מצוין במפרט, אך אפשר לסמוך על כך שיצרניות המצלמות הידועות משתמשות בעדשה טובה. במצלמות המקצועיות, בעלות עדשות מתחלפות, יש לשים דגש רב לבחירת עדשה שתתאים לצרכי הצילום ולא להעדיף מחיר זול שעלול לגרום לכך שתתאכזבו מהצילומים.


    כתבות נוספות בנושא:

    אחת… שתיים… לא לזוז… קליק! – טור ראשון

    אחת… שתיים… לא לזוז… קליק! – טיפים לקניית מצלמה


     

    כיום, רוב המצלמות, גם הזעירות ביותר, מצוידות בעדשות זום, המאפשרות שליטה על מרחק אובייקט הצילום. כך למשל, אם תרצו לצלם את ילדיכם בגן השעשועים מבלי לקלוט בתמונה את כל ילדי השכונה, תשתמשו בזום המצלמה על מנת להתקרב לילד מבלי שזזתם מילימטר בודד. הזום האופטי מקרב ומרחיק את נושא התמונה באמצעים אופטיים הנותנים תוצאה איכותית. לעומת זאת, ראוי להתעלם מהמושג 'זום דיגיטלי' שמפאר חלק מהמצלמות ופוגע באיכות התמונה. הזום הדיגיטלי הוא למעשה זום מלאכותי, שמשתמש בטכנולוגיה הדיגיטלית על מנת להאריך את הזום האופטי שהמצלמה מאפשרת. בפועל הדבר פוגע בתוצאה הסופית והתמונות יוצאות לא איכותיות. טווחי הזום מתבטאים במכפלה, המציינת פי כמה ניתן להתקרב לאובייקט הצילום. במצלמות הקומפקטיות לרוב הזום הוא במכפלה של x3, אבל ניתן למצוא מצלמות עם טווחי זום ארוכים יותר. ככל שהזום האופטי רב יותר, כך גם העדשה גדולה יותר, וכן, גם גודל המצלמה משתנה בהתאם.

     

    אלמנט נוסף המשפיע בבחירות המצלמה הינו חיישן התמונה. החיישן הדיגיטלי מתפקד כמו סרט הפילם, הוא ממיר את האור שנכנס מבעד לעדשה ומעבד אותו לתמונה שתתקבל על גבי המסך. ככל שהחיישן גדול יותר, כך הוא מסוגל לקלוט יותר אור. דבר זה מכריע במיוחד בצילום בתנאי תאורה חלשים. ככל שהחיישן גדול יותר, יש לו אפשרות להכניס יותר אור, ובכך להימנע מ'רעש'\גרעיניות בתמונה (נקודות על גבי התמונה בתנאי תאורה חלשים). את רגישות החיישן לאור מודדים באמצעות דרגות ISO שנעים במידות 50, 100, 200, 400, 800, 1600 ויותר. למשתמש הממוצע יספיקו הטווחים הנמוכים (100-400). בבואכם לרכוש מצלמה חדשה, בדקו עד איזה טווח יכולה להגיע רגישות החיישן במצלמה שבחרתם, על מנת להימנע מתמונות מגורענות וחשוכות.

     

    כמו כן, רצוי לרכוש מצלמה בעלת מצבי הצילום מתוכנתים, שתעזור לכם להפיק את התמונה הטובה ביותר הרלוונטית למצב הצילום שתבחרו. לרוב הצלמים הביתיים מזניחים את גלגל מצבי הצילום ומעדיפים לכוון את המצלמה לאוטומט, לשלוף מהכיס ולצלם, אך שימוש נכון במצבי הצילום שהמצלמה מאפשרת, עשוי להנפיק תמונות טובות יותר. מצבי הצילום הסטנדרטיים שהמצלמות מציעות הינם: צילום נוף, צילום דיוקן, צילום באור יום, צילום לילה, צילום מאקרו ועוד. למי שיש ילדים או מצלם אובייקטים בתנועה, רצוי לבחור מצלמת שמאפשרת צילום של רצף תמונות בלחיצה אחת כדי לא לפספס.

     

    הטיפ האחרון ואולי הכי חשוב בבחירת המצלמה – התייעצו! בדקו וערכו השוואה באינטרנט על דגם המצלמה שנראה רלוונטי עבורכם, שאלו חברים שמבינים בצילום או כאלה שרכשו מצלמה ומרוצים ממנה. לעולם אל תתפתו למחירים מוזלים מדי ולחברות לא מוכרות. חברות המצלמות המוכרות והמומלצות בשוק הינן: קנון, ניקון, אולימפוס, סוני, פנסוניק, פוג'י וסמסונג.



    0 תגובות