אסון: תינוקת כבת חצי שנה נספתה הבוקר בשריפה

    אבי יעקב No Comments on אסון: תינוקת כבת חצי שנה נספתה הבוקר בשריפה

    מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 53 ילדים עקב שרי (כולל המקרה הנוכחי). בשנת 2017 מתו 4 ילדים משריפה ובשנת 2016 מתו 5 ילדים משריפה

    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תינוקת כבת חצי שנה נספתה הבוקר (חמישי) בשריפה שפרצה בביתה בתל שבע שבנגב. בשנת 2016 מתו 5 ילדים משריפה

    מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 53 ילדים עקב שרי (כולל המקרה הנוכחי). בשנת 2017 מתו 4 ילדים משריפה ובשנת 2016 מתו 5 ילדים משריפה. רוב המקרים אירעו בבית ובחצר הבית (90%), כשמעל ממחצית מהילדים הינם בנים, וניכר כי ככל שגיל הילדים צעיר יותר, כך גדל הסיכוי שלהם למות משריפה, שכן יכולתם להציל עצמם, נמוכה יותר. בנוסף, מעל למחצית מהמקרים (65%) אירעו במגזר הערבי. בחלק מהמקרים פרצה השריפה כתוצאה מקצר חשמלי או כתוצאה משימוש בתנור חימום לא בטיחותי.

    מנכ"ילת ארגון בטרם, אורלי סילבינגר: "המקרה האחרון מצטרף לשורה של מקרים קשים של היפגעות ילדים בשריפות. ארגון 'בטרם' ביחד עם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב במשרד החקלאות, מפעילים תכנית לקידום בטיחות ילדים בדואים ביישובים הבדואים בנגב במוסדות חינוך, בטיפות חלב וקופות חולים ובאלפי בתים".

    לדברי סילבינגר: " ניתן למנוע שריפות באמצעים פשוטים: התקינו בבית גלאי עשן אשר יתריע במקרה שפורצת אש ויציל חיים. הקפידו על שימוש במכשירי חשמל תקינים- שימו לב לחוטי חשמל שרופים או  רופפים, שקעים ומפסקים שבורים, מתגים חמים למגע וכדומה – הם מסוכנים – הזמינו חשמלאי מוסמך. הרחיקו מכשירי חימום מחפצים דליקים כגון: ספות, שמיכות ווילונות. הקפידו על התקנת ממסר פחת וכן על חימום הבית במוצרים בטיחותיים כגון רדיאטור / מזגן (ולא תנורי ספירלה, תנורי גז או מפזרי חום. בנוסף, חלק אחר מהמקרים ארע בעקבות משחק של הילד בגפרורים/מצת ולכן יש להקפיד על הרחקת מוצרים אלו מהישג ידם של הילדים (אחסון במקום גבוה או נעול)".



    0 תגובות