יום הבטיחות בדרכים: "כשהבן אמר לי 'אין לנו אבא' הבנתי שהגרוע מכל קרה"

    דבורה גינזבורג | צילום: סטודיו 'שקוף' 3 Comment on יום הבטיחות בדרכים: "כשהבן אמר לי 'אין לנו אבא' הבנתי שהגרוע מכל קרה"
    14:56
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on יאשרו את הפארנצ'עס? דובר ראש העיר: "מאמין שיפתר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טפסר משנה ינון יצחקי נהרג בהתנגשות עם משאית, אביאל כץ נדרס על ידי אוטובוס, בני משפחת קוק מצאו את מותם בהתנגשות עם רכבת ובני משפחת אטיאס צנחו אל מותם לאחר שמכוניתם איבדה את הבלמים. עשרות אלפי אזרחים נהרגו בתאונות דרכים מאז קום המדינה, אמש נערך טקס ממלכתי לזיכרם

     

    31,544 אזרחים נהרגו בתאונות דרכים בישראל, מקום המדינה ועד היום. כך לפחות על פי האומדן של המקורות הרשמיים שפורסם לפני כמה ימים. אם נרצה לדייק, מאז פורסם האומדן, נוספו למניין ההרוגים לפחות עוד שלושה, בני הזוג ליאת ואביקם גור שנהרגו במהלך סוף השבוע בתאונת אופנוע וילד בן 12 שנפגע מרכב סמוך לחוף הים בבית חנניה שבשרון. מספר ההרוגים בתאונות בכבישי ישראל עולה על מספר חללי צה"ל שנפלו במערכות ישראל מאז קום המדינה העומד על 22,993 והמלחמה בכבישים לצערנו, עדיין לא נגמרה.

     

    אמש (שני) נערך ברמת גן טקס זיכרון לקרבנות תאונות הדרכים בישראל, סמוך ליום הבטיחות בדרכים המצויין היום (שלישי). האירוע, שאורגן בשיתוף משרד הרווחה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נועד לתת מענה לצורך של המשפחות השכולות לבטא את כאבן, ולסמל עבורם יום זיכרון משותף להנצחת יקיריהם. הטקס נפתח בדקת דומיה לזכר ההרוגים ונכללו בו אלמנטים דומים לטקסי זיכרון ממלכתיים אחרים.

     

    במהלך הטקס הוקרן סרטון לזכרו של טפסר משנה ינון יצחקי מפקד בית הספר לכבאות שנהרג בקיץ האחרון בתאונת דרכים ולפני 7 שנים שכל את בתו בתאונה. הקהל, אנשים נשים וטף לא יכלו לעצור את הבכי והדמעות כשהאלמנה והאם השכולה דינה יצחקי, סיפרה על האסון "אמרו לי שינון היה מעורב בתאונה אבל לא רציתי להאמין שהוא נהרג. לא רציתי לעבור את כל זה שוב, רק כשהבן אמר לי "אמא, אין לנו אבא" הבנתי שהגרוע מכל קרה, המשפחה פשוט נהרסה ואצלנו זו פעם שניה".

     

    רכבו של ינון יצחקי ז"ל בזירת התאונה (צילום: הצלה יו"ש – HNN)

     

    בהמשך הודלקו נרות זיכרון לזכרם של שמונה הרוגים שנספו בדרכים, על גבי חנוכיה מיוחדת שעיצבה אימו של אביאל כץ, שנהרג בגיל 5 לאחר שהאוטובוס שהחזיר אותו מבית הספר דרס אותו למוות.

     

    בין מדליקי הנרות היה ישי אטיאס שאיבד את אחיו ושבעת בני משפחתו בראש חודש סיוון בשנה שעברה, בתאונה בכניסה לטבריה. הילדה רחל (7), הניצולה היחידה מהתאונה, נשארה אמש בבית "רחל לא יכלה להגיע לטקס כי יש לה אסיפת הורים, אם בכלל אפשר לקרוא לזה אסיפת הורים" הסביר אטיאס לקהל במרירות.

     

    בראיון לאתר קול חי הוסיף אטיאס: "באתי לטקס הזיכרון כדי לכבד ולהדליק נר. קשה לנו מאוד מאז התאונה ואני מניח שעדיין לא עיכלנו ולא הפנמנו את כל האסון הגדול הזה. עברה חצי שנה מאז וטרם קבלנו את תוצאות ועדת החקירה שהוקמה, אנחנו עדיין ממתינים בסבלנות לתוצאות"

     

    לדבריו, מאז האסון, כל ידיעה על תאונת דרכים מעוררת זיכרונות קשים אצל בני המשפחה "אנחנו הרבה יותר חשופים לנושא של התאונות. כששומעים על תאונה עולים מיד כל הזיכרונות. לצערנו אנחנו מבינים את זה טוב מבעבר, ועושים כל מה שניתן על מנת להנציח אותם".

     

    רכבם של בני משפחת אטיאס בזירת התאונה (צילום: ג'מאל אמרה – raddar.co.il מתוך HNN)

     

    הרב שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות שאיבד את אחיו, הרב שלמה הכהן קוק רבה של רחובות זצ"ל, גיסתו יהודית, ושני ילדיהם בתאונה ליד רחובות לפני כ-40 שנה סיפר לקהל על התאונה המחרידה שהפכה את חג החנוכה במשפחת קוק ליום זיכרון. בסיום דבריו בירך הרב את הקהל בברכת כהנים וקרא למשפחות "סעו בזהירות ותחשבו על המשפחות שמחכות לכם".

     

    החג הפך ליום זיכרון – הרב שמחה הכהן קוק נושא דברים בטקס (צילום: מוטי אבר'יל – סטודיו "שקוף")

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      רדיו קול חי תמשיכו להעלות למודעות ציבורית את המאבק בתאונות הדרכים בכל התוכניות שלכם.
      זה חשוב מאד.

    2. 2

      תודה על העלאת הנושא הכואב הזה למרכז הבמה.
      אף אחד לא יכול להבין מה עובר על המשפחות האלה.

      כתבה יפה ומרגשת עד דמעות

    3. 1

      יפה מאוד תמשיכי לכתוב כאלה כתבות מוצלחות!!!!!