הפסח שלי • הרופא הבכיר שנזכר מידי שנה במלון פארק

חג הפסח עבורי הוא קודם כל חג משפחתי-המשפחה המורחבת , שבשל עיסוקיה הרבים לא מצליחה להפגש באופן תכוף- עושה הכל כדי להתאחד בחג הזה. אבל פסח בשבילי הוא גם ליל הסדר מלפני כשתיים עשרה שנה,
יוסי צלניקר No Comments on הפסח שלי • הרופא הבכיר שנזכר מידי שנה במלון פארק

ד"ר אהוד דודסון משוחח עם ארי וידר בפרויקט חג מיוחד • האיש שמרכז את נושא הבריאות בדרום הארץ מספר על הרגעים האישיים שלו בחג הפסח • וגם: איך מכשירים בית חולים כמו סורוקה לחג

חג הפסח עבורי הוא קודם כל חג משפחתי-המשפחה המורחבת , שבשל עיסוקיה הרבים לא מצליחה להפגש באופן תכוף- עושה הכל כדי להתאחד בחג הזה. אבל פסח בשבילי הוא גם ליל הסדר מלפני כשתיים עשרה שנה,
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר אהוד דודסון, מכהן כמנהל כללית מרחב דרום והמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, הוא בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ומומחה ברפואה פנימית.

ד"ר דודסון מילא במהלך השנים לסירוגין תפקידים מגוונים בצה"ל יחד עם תפקידי ניהול בשירותי בריאות כללית ;בין השאר כיהן כקצין רפואה של אוגדת שריון סדירה בצה"ל, כמפקד מרפאת מומחים של צה"ל וכסמר"פ צפון.

ב"כללית" כיהן בין השאר כמנהל רפואי מחוז דן- פתח תקווה, כמנהל מחוז צפון, כמנהל המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, ובתפקידו האחרון כסמנכ"ל וראש חטיבת בתי חולים בין השנים 2007-2013.

 באופן אישי, מהו מבחינתך חג הפסח?

חג הפסח עבורי הוא קודם כל חג משפחתי-המשפחה המורחבת , שבשל עיסוקיה הרבים לא מצליחה להפגש באופן תכוף- עושה הכל כדי להתאחד בחג הזה. אבל פסח בשבילי הוא גם ליל הסדר מלפני כשתיים עשרה שנה, עת הזעיקו אותי משולחן הסדר לנהל את הארוע הקשה של הגעת עשרות פצועי הפיגוע במלון פארק בנתניה אשר הובאו בבת אחת לבית החולים מאיר אותו ניהלתי אז. האפקט של מעבר מהרוגע של ליל הסדר בחיק המשפחה, ישר למראות הקשים כל כך של עשרות פצועים קשה מלווה אותי מאז. הלקח שלי הוא להיות תמיד נכון לתת סיוע לכל נזקק-כי הציבור סומך עלינו בדיוק ברגעים הללו.

באופן מקצועי, איך נערכתם לחג הפסח?

המרכז הרפואי סורוקה נמצא בימים אלה בעיצומן של הכנות לקראת חג הפסח, במטרה להכשיר את בית החולים לחג.

ההכנות כוללות: ניקיון יסודי של כל מתחם בית החולים, הכשרת המטבח ואחסון הכלים,  הזמנת מזון כשר לפסח ואיסוף מוצרים לא כשרים.

בסורוקה קיים מחסן פסח שבו מאוחסנים כלים מיוחדים המיועדים לשימוש בפסח, מקפיא מיוחד המוקדש לאחסון מזון כשר לפסח בלבד וחדר שלם שבית החולים מקצה לאחסון המצות.

כל ההכנות מתבצעות בשיתוף פעולה מיוחד ומלא בין הצוותים הרפואיים, הסיעודיים והמנהליים לבין מחלקת הדת בסורוקה בראשותו של הרב מרדכי אלבז, רב בית החולים.  שיתוף פעולה זה המאפשר שמירת דת וכשרות, מתקיים לאורך כל השנה ומתהדק לקראת פסח. בכל מחלקה מתמנה "נאמן כשרות" שמקבל תדריך מיוחד בנושא ואחראי לביצוע ההכשרה .

במהלך כל ימי הפסח לא ניתן להכניס מאכלי חמץ למרכז הרפואי סורוקה.

הצוותים ומחלקת הביטחון של בית החולים, פועלים למניעת הכנסת החמץ לתחומו.



0 תגובות