קרבות בין שיפמן לזייברט: "איפה הכסף?" • המכתבים המלאים

    דוד לזר | צילום: דוד זר 1 Comment on קרבות בין שיפמן לזייברט: "איפה הכסף?" • המכתבים המלאים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמות הפנימיות בין 'דגל התורה' לבין 'אגודת ישראל' מחריפות. בימים האחרונים מנהלים נציגים משני הצדדים קרב וחילופי האשמות ומכתבים בכל הקשור לכספי הבחירות שטרם הועברו לפעילי 'יהדות התורה'.

    מזכ"ל אגודת ישראל, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט שלח מכתב לגזבר 'דגל התורה משה שיפמן שבו הוא מבקש לקבל פרטים על התשלומים שנעשו עד כה.

    "לכבוד משה שיפמן בכדי שנוכל להמשיך בהוצאת התשלומים אבקש לקבל חשבון כדלהלן: א. כמה עלות הכוללת של הבחירות שבהם חויבה אגודת ישראל. ב. כמה שולם עד היום בכל סניף. ג. כמה שולם בכל עיר ועיר? וכמה היתרה?", כתב זייברט במכתבו הקצר.

    שיפמן עצמו ענה לזייברט כבר למחרת במכתב ארוך עמוס בהאשמות: "לכבוד הרב חנוך זייברט – מזכ"ל אגודת ישראל במענה למכתבך שבסימוכין אבקש להשיבך כלהלן", פתח את מכתבו.

    לפני חודש, ביום ד' אב, ניתנה על ידך הוראה למורשה החתימה מטעם אגו"י הר"ר שלמה וידיסלבסקי, להפסיק לאשר ולחתום על פירעון תשלומי הוצאות הבחירות. להוראה זו התוודעתי באקראי ועד היום לא ידוע לי הנימוק שבגינו נקטת בצעד כה חריף וחד צדדי".

    בנסיבות אלה, נאלצתי לצאת לחופשה מהטיפול בענייני הבחירות ומהתאריך האמור כמעט ואיני מתעסק בתשלומי הבחירות.

    במכתבך אתה מבקש שאעביר לך מספר נתונים/דוחות כדי לאפשר להמשיך את התשלומים. כבכל מערכת בחירות, כך גם במערכת בחירות זו, כל נתון שביקשת קיבלת ללא דיחוי לאחר בקשה בשיחת טלפון אחת, וללא צורך בהגשת בקשה בכתב. וכי לפני שניתנה על ידך ההוראה הנ"ל ביקשת דוחות כלשהם ולא קיבלת?

    4.יתירה מזאת, במשך חודש ימים אתה מעכב את התשלומים ועד למכתבך מאתמול, שהגיע ביום בו פורסמה התקפה אישית כלפי בתקשורת, לא ביקשת ממני דבר. אם היה חסר לך מידע כלשהו לצורך העברת התשלומים, לא ברור מדוע המתנת חודש לבירור העניין.

    כידוע לך, הכנסת קיזזה מתשלומי מימון הבחירות שהיו אמורים להיות משולמים לחשבון הבחירות המשותף סכומים בשל חובות אגו"י מהבחירות לרשויות המקומיות. לפני כחודש וחצי הודעתי לך אישית כי בשל כך נגמר הכסף בחשבון הבנק המשותף, ובעוד דגל התורה העבירה את חלקה לחשבון המשותף, אגו"י טרם עשתה זאת ועליה להעביר את יתרת חובה לחשבון בהקדם. עד היום לא קיבלתי ממך התייחסות כלשהי בנדון.

    כאמור, יצאתי לחופשה מהעיסוק בתשלומי הבחירות ואיני עובד תחת איומים ולחצים. אשוב לעבודתי רק לאחר שנציגך יחזור לחתום על העברות התשלומים ואגו"י תעביר את יתרת החוב האמור ואז בעז"ה תקבל כרגיל את הנתונים אותם אתה מבקש".

    האם חילופי המכתבים נועדו לשם הצגת שרירים בעלמא או שיש בהם כוונתה אמיתית להגיע להסכמה? ימים יגידו.



    1 תגובות

    מיין תגובות