גרינצייג וקוק מפרשנים: האם ברקת בדרך לראשות הממשלה?

אהרון ברקוביץ 2 Comment on גרינצייג וקוק מפרשנים: האם ברקת בדרך לראשות הממשלה?
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (רביעי) פורסם ב'קול חי' כי על הצטרפותו של משה ליאון – מי שהתמודד נגד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת במערכת הבחירות האחרונה לראשות עיריית ירושלים.

רבים הרימו גבה על הצטרפותו של ליאון לקואליציה העירונית – מחמת העובדה שהוא היה מלוחמיו הגדולים של ברקת.

אתר 'קול חי' יצא לבדוק מה עומד מאחורי המעבר של ליאון לקואליציית ברקת. שוחחנו עם העיתונאים אבי גרינצייג מ'בחדרי חרדים' ועם הפרשן שלמה קוק.

גריצייג טוען שמאחורי המהלך של ליאון עומדים יחסי ברקת- נתניהו- ליברמן.

"ברקת כמי שמחובר היטב לתשתית הליכודניקית בירושלים, בנה על מעבר חלק למפלגת השלטון, שם קיווה לסמן את עצמו כיורש פוטנציאלי לראש הממשלה. כמו רבים לפניו, הרגיש גם ברקת את סכינו המושחזת של ראש הממשלה, שהצטלם איתו במגוון פוזות קודם הבחירות, בהיותו גיבור ירושלים שלכד מחבל, והנחית מעל ראשו רגע אחרי הבחירות את השר לענייני ירושלים זאב אלקין. ברקת בלע את הרוק בשתיקה, והחל לתכנן את הנקמה. צעד פומבי ראשון ומבריק, נעשה היום. ברקת צירף למפלגתו את משה ליאון, יריבו המר ונציגה הרשמי של תנועת הליכוד בירושלים".

בנוסף טוען גרינצייג, כי מאחורי המהלך של ברקת עומד גם החלשת נציגי הציבור החרדי: "הציפור הראשונה שהשיג היא כמובן חיזוק הקואליציה העירונית, וצמצום כוחה של הנציגות החרדית ויכולתה לאיים כל שני וחמישי בפרישה".

גם הפרשן שלמה קוק טוען כי "חתני השמחה עדיין לא יודעים בבירור מה מצפה להם", לדבריו, "מבחינת ליאון הוא הרגיש שהוא לא ממצה את הכישורים הפוליטיים שלו באופוזיציה, ליאון מבחינתו עדיין לא אמר את המילה האחרונה והוא מעוניין להגיע ללשכת ראש העיר בהמשך".

מבחינת ברקת אומר קוק כי הוא מעדיף קואליציה רחבה: "ברקת מעדיף קואליציה רחבה כמה שיותר, מה עוד שהחרדים קצת עושים בעיות בזמן האחרון".

מאידך, ליברמן מבחינתו הבין שעדיף לו להשפיע מבפנים ולהתקרב לגדולים: "עדיף לו להתקרב לגדולים ולהיות משפיע מאשר להיות אופוזיציה לוחמת ולריב עם הגדולים מבחוץ", אמר קוק.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ברקת כאחד שאמר שישתתף במצעד, פסול אוטומטית להיות בליכוד, רק צריך להפיץ את זה, ולעשות מזה צימעס…

  2. 1

    שאפו ענק ליועצי ראש העיר! ברקת עצמו טמבל גדול.