הנשיא הרצוג נגד בית הדין הפלילי בהאג: "שימוש לרעה"

    פנחס בן זיו No Comments on הנשיא הרצוג נגד בית הדין הפלילי בהאג: "שימוש לרעה"

    נשיא המדינה יצחק הרצוג תקף את בית הדין הפלילי בהאג: "אני מתנגד באופן חד משמעי לכל ניסיון לעשות שימוש לרעה במוסדות משפטיים בין-לאומיים, כולל ה-ICC, במטרה לשלול ממדינת ישראל את זכויותיה הבסיסיות. יש לנו מערכת משפט עצמאית וחזקה שיודעת לתחקר לפי הצורך"

    צילום: לע"מ
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה יצחק הרצוג תוקף את בית הדין הפלילי בהאג: "כפי שחזרתי ואמרתי בחודשים האחרונים בפני מנהיגים מרחבי העולם: לישראל יש את הזכות והחובה המלאה לשחרר את החטופים המוחזקים בשבי ולהגן על אזרחיה. מדינת ישראל – הצבא שלנו וכוחות הביטחון פועלים ללא לאות להשגת יעדים אלו, על פי החוק הבינלאומי".

    "אני מתנגד באופן חד משמעי לכל ניסיון לעשות שימוש לרעה במוסדות משפטיים בינלאומיים, כולל ה-ICC, במטרה לשלול ממדינת ישראל את זכויותיה הבסיסיות. יש לנו מערכת משפט עצמאית וחזקה שיודעת לתחקר לפי הצורך. פעולות כאלה ישמשו רק לקשירת ידיהן של כל האומות החופשיות והדמוקרטיות במאבק בטרור, ויש להתנגד להן בתוקף".

    בשעות הצהריים, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את בית הדין הפלילי בהאג, שעשוי להוציא צווי מעצר לבכירים ישראלים. "בית הדין בהאג בא כעת להילחם בנו", הוא אמר.

    במהלך פגישה עם נציגי פורום הגבורה ופורום תקווה, אמר נתניהו: "יש פה מערך עולמי של אנטישמיות. כשאנחנו מותקפים כולם בעדנו כביכול, כשאנחנו יוצאים להגן על עצמנו כולם נגדנו. בית הדין בהאג, שהוקם לאחר השואה כדי להבטיח שלעולם לא עוד, מונע מהמדינה היהודית להגן על עצמה כאשר מנסים להשמיד אותה ולבצע בפועל שואה נוספת".



    0 תגובות