החלו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

    חדשות קול חי Comments Off on החלו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברחבי הארץ נשמעה צפירת זיכרון לציון תחילת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. ברחבת הכותל המערבי בירושלים נערך בשעה זו טקס הזיכרון הממלכתי במעמד נשיא המדינה, הרמטכ"ל ונציגי המשפחות השכולות.
    מוקדם יותר בטקס לקראת יום הזיכרון שנערך בבית יד לבנים בירושלים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בני המשפחות השכולות הופכים עם השמע צפירת הזיכרון למשפחה אחת המאוחדת בזיכרון והוקרה של אלה שנפלו ושהקריבו את חייהם ובזכותם ניתנה לנו עצמאותנו והזכות לחיות בארצנו. כלשונו.
    הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר אמר בטקס לבני המשפחות השכולות כי מי כמוהן יודע עד כמה בניהם קיפחו את חייהם ולא פעם בגלל רחמנות, שלא לפגוע באוכלוסיה אזרחית, או בגלל כללי אתיקה שחונכנו בה. הרב מצגר הוסיף כי על פי ההלכה חייל שמת בקרב, לא מקיימים בו טהרה כפי שנהוג לפני קבורתו של כל נפטר. כי מי שמסר נפשו למען העם והארץ טהור וקדוש הוא ואינו זקוק לטהרה נוספת, כלשונו.
    מאז קום המדינה נפלו במערכות ישראל עשרים ושנים אלף תשע מאות תשעים ושלושה בני אדם, מתוכם מאה עשרים ושישה חללים שנפלו בשנה האחרונה, ואלפים ארבע מאות שבעים ושבעה בני אדם נרצחו בפעולות איבה.



    0 תגובות