ובמורא גדול • הקהילה היהודית שקרובה לפרעות באוקראינה

    ארי וידר No Comments on ובמורא גדול • הקהילה היהודית שקרובה לפרעות באוקראינה
    8:52
    22.05.24
    קובי פינקלר No Comments on המוסר היהודי: המחבל חוסל; הילד לצידו – שרד • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דנייפרופטרובסק היא עיר גדולה במזרח אוקראינה. העיר מרוחקת רק 250 קילומטר – כשעתיים נסיעה, מהעיר דונייצק שם מתנהלים גם בימים אלו קרבות בין אנשי רוסיה לאוקראינה – קרבות שכבר הביאו להרוגים רבים, והשקט לא נראה באופק.

    בדנייפרופטרובסק מתגוררים יהודים רבים, וקיים מרכז יהודי גדול 'מנורה'. לעיר אף הגיעו בחודשים האחרונים יהודים רבים שברחו מהפרעות בדונייצק. יהודים רבים אחרים בחרו לעלות לישראל.

    אבל, למרות הקרבה למלחמה הגדולה בין רוסיה לאוקראינה, יגיעו למלון מנורה בעיר כ-200 יהודים מישראל שיעשו את הפסח בדיינפרופטרובסק.

    בצלאל, אחד מאנשי הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק מספר לאתר 'קול חי': "אנחנו כאן חשים די מוגנים ולא חוששים שמשהו יקרה, אבל בכל זאת לדונייצק אנחנו מאד נזהרים שלא לנסוע ולהתקרב. שם יש סכנה גדולה. הייתה שם קהילה יהודית גדולה. היה שם שליח חב"ד במשך למעלה מ-20 שנה, אבל הרוב ברחו משם אחרי שהתחילה המלחמה. כמה עברו לגור בקייב, חלק הגיעו אלינו ואחרים עלו לישראל".

    עם זאת, גם בימים אלו ישנם עדיין יהודים בדונייצק, ואף נשלחו עבורם מצות ויין לקראת הפסח. "אנחנו שוכרים מאבטחים ששומרים על המרכזים היהודים כאן ומקווים שלכאן לא יגיעו האירועים האלימים".

    מלבד 200 היהודים שהגיעו למלון היהודי, יתקיים בעיר סדר ציבורי עבור אנשי הקהילה היהודית בעיר, וצפויים להשתתף בו כ-850 יהודים.



    0 תגובות