הותר לפרסום: ישראלי נחטף בניגריה ושוחרר תמורת כופר

    שלמה ריזל No Comments on הותר לפרסום: ישראלי נחטף בניגריה ושוחרר תמורת כופר
    21:26
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on התגובה הישראלית למתווה ביידן: שלוש גרסאות סותרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רק היום הותר לפרסום כי אזרח ישראלי שעובד כיועץ של חברה מקומית בניגריה נחטף באיומים על ידי כנופיית שודדים חמושים והוחזק בשבי בג'ונגל במדינה במשך חמישה ימים. החברה שבה מועסק האיש שילמה לחוטפים כופר וכך הוא שוחרר. בתחקור שבוצע עמו לאחר השחרור סיפר הישראלי כי החוטפים התנהגו אליו כיאות מלבד מכות יבשות שספג.

    לאחר כמה שעות שהחזיקו בו, יצרו החוטפים קשר עם החברה הניגרית בה הוא עובד ודרשו סכום כופר של חצי מיליון דולר. החברה יצרה קשר עם שגריר ישראל באבוג'ה בירת ניגריה וקצין הביטחון של השגרירות היה מעורב במשא ומתן – כשמשרד החוץ מעורב בעניין.

    חטיפות של אזרחים מערביים בניגריה הם כמעט עניין שבשגרה, ובחוזה ההעסקה של זרים במדינה קיים סעיף שמתייחס לנושא ולמחויבות לפעול לשחרור. בעבר אירעו שני מקרים אחרים שבהם נחטפו אזרחים ישראלים בניגריה. החשש במקרה הזה היה מהעברתו של הישראלי לידי קבוצת הטרור 'בוקו חראם' שפועלת במדינה באכזריות ורק אתמול נשבעה אמונים למדינה האיסלמית.

    בסופו של דבר הגיעה החברה להסכמה עם החוטפים על תשלום כופר, אולם הסכום לא נודע. אחרי חמישה ימים בשבי שוחרר הישראלי בריא ושלם ועזב את ניגריה למדינה אחרת.



    0 תגובות