הכרה ברפורמים? רב אורתודוכסי במפגש פומבי עם רבאיית רפורמית

ישראל רובין 3 Comment on הכרה ברפורמים? רב אורתודוכסי במפגש פומבי עם רבאיית רפורמית

תדהמה בציונות הדתית: הרב אליעזר מלמד, מבכירי וחשובי הרבנים בציונות הדתית, נפגש לשיחה ממושכת עם רבאיית רפורמית מצרפת, במסגרת פאנל בועידת "מקור ראשון": "אם נכיר טוב את הקהילות השונות, נרוויח מזה הרבה מאד. חוץ מזה שזה תענוג להכיר ולהחכים ולהרחיב את הנפש והדעת. אחר כך יכולים לצמוח עוד דברים. אסור שיהיה חרם"

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך ועידת 'מקור ראשון' שנערכה בימים האחרונים ועסקה ביהודי התפוצות, התקיים פאנל חסר תקדים, בו ישבו לדיון משותף הרב אליעזר מלמד, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, עם רבאיית רפורמית מצרפת, דבר שמסמל סוג של הכרה ראשונית של רב אורתודוכסי – בתנועה הרפורמית. עד היום, כידוע, הרפורמים והקונסרבטיבים מחפשים בכל דרך הכרה של רבנים אורתודוכסיים, אולם כל גדולי הרבנים, החרדים והדתיים, בארץ ובארה"ב, נמנעו מלעשות זאת בצורה מופגנת. עד השבוע.

"שמעתי כמה פעמים ביטויים של ביקורות חריפות מדי על הקונסרבטיבים ועל הרפורמים, ומישהו נפגש איתם ואמרו לו איך העזת להיפגש. אז אמרתי זה לא יכול להיות, אני חייב בהזדמנות הראשונה להיפגש. אני רוצה להכיר. אני מרגיש כאילו הייתה פרידה ארוכה וצריך להשלים קצת, לספר מה קורה וללמוד אחד את השני, אנחנו אחים. בעיני זה המניע הבסיסי ביותר למפגש. לכן עוד לפני הדיונים, מעניין אותי לדעת איך חיים, מה המסגרת של הקהילה, איך לומדים, מה צורת הלימוד, מה הקשר עם הנוצרים והמוסלמים, ואני בטוח שכל השיחות הללו יחכימו מאוד. עוד לפני שאנחנו חותרים למה להגיע צריך להשלים קצת פערים חסרים", אמר הרב מלמד, בהקלטה שפורסמה הבוקר ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ב"קול חי".

בדבריו עוד הוסיף הרב מלמד, כי אין לו קווים אדומים ביחס למפגשים עם רפורמים. "מי שמעוניין לשבת כדאי לשבת איתו. יש שחושבים שצריך למצוא מטרות משותפות. אדרבה, זה יהיה נפלא. לי מספיק שניפגש. אם נכיר טוב את הקהילות השונות, נרוויח מזה הרבה מאד. חוץ מזה שזה תענוג להכיר ולהחכים ולהרחיב את הנפש והדעת. אחר כך יכולים לצמוח עוד דברים. אסור שיהיה חרם"

הרב יהושע ואן-דייק, ראש ישיבת איתמר ורב הישוב רמת מגשימים, שהתראיין ב"קול חי", אמר: "כל גדולי ישראל, החרדים והדתיים, התנגדו בכל תוקף לרפורמים וסירבו להיפגש איתם. האידיאולוגיה היתה ברורה: לא מכירים בהם. אני מיצר מאד על המפגש אתמול של הרב מלמד עם רבאיית רפורמית".

להאזנה:



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מה הקשר הכרה???
    לפעמים אתם הורגים אותי עם הגזמות שלכם. יש מפגש- כי אנחנו אחים. ואין הכרה- כי אנחנו לא מסכימים.
    מה הבעיה?!
    היו גדולי ישראל שנפגשו גם עם נוצרים, זה לא אומר שהם הכירו בהם…

    1. ל2. אתה חוזר על הטעות המפורסמת שהריפורמים הם "זרם ביהדות". יש מקום לנהל דיאלוג רציני ועמוק עם נוצרים, עם מוסלמים, ואפילו עם עובדי עבודה זרה. לא עם מועדון חברתי. לכן גדולי ישראל מכל החוגים כולל הציונות הדתית, התנגדו בתקיפות לכל משא ומתן עם הריפורמים, למרות שבודאי הצטיינו באהבת ישראל יותר מכל מי שמנפנף בסיסמא זאת ואינו יודע על מה שהוא מדבר.

  2. 2

    מזעזע לכנות חבורת ליצנים, שהם עלבון לא רק ליהדות אלא לכל "דת" שהיא – "קהילות"! קשה להמנע מהרושם, שהיכן שמזלזלים ב"לומדות" מאבדים את יכולת ההבחנה. אם אין דעה הבדלה מנין.