לוחמי צה"ל חילצו שני חטופים שהוחזקו בשבי חמאס ברפיח

    קובי פינקלר No Comments on לוחמי צה"ל חילצו שני חטופים שהוחזקו בשבי חמאס ברפיח

    ושבו בנים לגבולם: במהלך הלילה, מבצע מיוחד של יחידות העילית בצה"ל ומשטרת ישראל לחילוץ שני חטופים שהוחזקו בשבי החמאס בדירת מסתור ברפיח. פרננדו סימון מרמן בן ה-60 ולואיס הר בן ה-70 שנחטפו מביתם בניר יצחק במתקפת הפתע בחג שמחת תורה – חולצו בשלום ושבו ארצה בשעות האחרונות. מצבם הרפואי טוב ב"ה והם כבר נפגשו עם בני משפחותיהם

    צילום: דובר צה"ל
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) ברפיח, חולצו הלילה שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק במתקפת הפתע.

    מצבם של השניים טוב והם הועברו לבדיקות רפואיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

    מדובר צה"ל נמסר כי: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים".

    החטופים ששוחררו: לואיס הר (משמאל) ופרננדו סימון מרמן (מימין)

    שר הביטחון גלנט מסר: "במבצע חילוץ מרשים, כוחות הביטחון הצליחו להשיב הלילה לישראל את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק. יחד עם ראה״מ והפיקוד הבכיר, עקבתי אחר המבצע מהחפ״ק – מלוא הערכה לכוחות צה״ל, שב״כ וימ״מ על פעולה חשובה וביצוע איכותי. נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים, בכל דרך".

    מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "לפנות בוקר הגיעו אל המרכז הרפואי שיבא שני חטופים ישראלים ששוחררו על ידי כוחותנו מרצועת עזה. לאחר בדיקה רפואית ראשונית מצבם של השניים מוגדר טוב והם שוהים כעת במתחם ייעודי. אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. נבקש לשמור על פרטיותם ועל כבודם. אנו שמחים על חזרתם הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים. הצהרה לתקשורת תינתן בהמשך".

    נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים״ (הרמב״ם). מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם".

    יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "סופסוף בשורות טובות. תודה והערכה מעומק הלב לכוחותינו מהימ״מ, מהשב״כ ומצה״ל על מבצע חילוץ מרשים, אמיץ ומורכב. הפחתם תקווה במדינה שלמה. לא ננוח עד שנחזיר את כולם".

    יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב: "אני מברך ומשבח את מערכת הביטחון, לוחמי צה״ל, ימ״מ ושב״כ, על מבצע הירואי בלב רפיח, בו פעלו הלוחמים בצורה נועזת, אמיצה ונחושה,והצליחו לחלץ את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מניר יצחק. פרננדו ולואיס, ברוכים השבים הביתה".

    שר הרווחה יעקב מרגי: ‏"וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם יְהוָה וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם" (ירמיהו לא, טז). לואיס ופרננדו ברוך שובכם הביתה. אני מודה לצה"ל, לימ"מ, לשב"כ ולכוחות הביטחון על מבצע החילוץ המרשים. נמשיך להתפלל לחזרתם של כל החטופים הביתה בעזרת ה'".

    שר החוץ ישראל כ"ץ: "‏פרננדו וסימון, ברוכים השבים הביתה וחיבוק חם למשפחות. ‏אני מחזק ומברך את לוחמי ומפקדי צה"ל, השב"כ והימ"מ על המבצע ההירואי ברפיח – נמשיך לעשות הכל עד להשבת כל החטופים משבי ארגון הטרור הרצחני".

    השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מברך את לוחמי הימ״מ של משטרת ישראל, את כוחות השב״כ, צה״ל וכלל אנשי מערכת הביטחון שחילצו הלילה במבצע הירואי את החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר מלב רפיח. בבוקר הזה, כולנו שמחים עם המשפחות שיקיריהם שבו. בתקווה כי נצליח להחזיר הביתה גם את יתר החטופים. זהו בוקר מרגש מאוד וגם מוכיח – ככל שנתקדם צבאית, כך נוכל להשיב עוד חטופים הביתה. זו הדרך. עם ישראל חי!".



    0 תגובות