סכסוך קרקעות? בכנסיה הארמנית תוקפים את ישראל

    אבי יעקב No Comments on סכסוך קרקעות? בכנסיה הארמנית תוקפים את ישראל
    18:54
    07.05.24
    צבי טסלר No Comments on ההתייקרות מגיעה אלינו לכיס: מחירי סל המזון ברשתות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמים בקהילה הארמנית בירושלים מפיצים שמועות זדוניות לפיהן מדינת ישראל רוצה לבצע טיהור אתני, זאת בשל מחלוקת על קרקע במזרח ירושלים.

    לפני מספר שנים הוחלט להחכיר שטח ל-99 שנים ברובע הארמני בירושלים, לטובת מיזם נדל"ני של הקמת מלון חדש ומפואר, באזור הרובע הארמני בירושלים. על פי דיון שהתקיים לאחרונה בבית המשפט בירושלים על הקרקע ועל החנייה, מדובר במקרקעין בתחומי העיר העתיקה בירושלים, בשטח כולל של כ-11.5 דונם, הכוללים מגרש חניה. המקרקעין היו בחזקת הפטריארכיה הארמנית ונטען כי החזקתן הייתה בנאמנות עבור כל בני העדה הארמנית. מספר מבני הקהילה הארמנית שכעסו, והגישו תביעה לבית המשפט על כך שהם צריכים לשלם סכומים של מאות שקלים בחודש עבור החנייה.

    במקביל – על פי דיווחים בכלי תקשורת ערבים בעולם, מספר ארמנים טענו כי השטח שניתן לטובת הקמת מיזם נדל"ני, כביכול נגזל מהם על ידי קבוצת מתנחלים בעורמה וכי מדינת ישראל רוצה להפקיע את השטח מהם, זאת בכדי לגרש את הארמנים מתחומי ירושלים. הארמנים הללו טענו כי מדובר בעוד "טיהור אתני" של מדינת ישראל נגד מי שלא יהודי

    תחת לחץ פלסטיני, מספר מבני הקהילה הארמנית החלו ליזום פרובוקציות בתקשורת העולמית, כשהם מהדהדים טענות פרו פלסטיניות נגד מדינת ישראל וכהוכחה הם מביאים את הטענות לגבי המגרש. בני הקהילה הארמנית הללו מהדהדים את הטענה לפיה מדינת ישראל רוצה להפקיע מהם את הקרקע ולנשל גויים מאדמת ישראל. זאת למרות שאין קשר בין המלחמה והקרקע בירושלים.

    ההערכות בישראל הן כי הרקע להתססה הארמנית, מגיע בשל יחסי הידידות הקרובה בין ישראל לאזרבייג'ן והתמיכה של ישראל באזרים לגבי שטח המחלוקת בקרנבאך, שחזר רק לאחרונה לשליטת האזרים. הזעם בעולם הערבי נגד ישראל על רקע המלחמה בעזה, גם הוא נותן רוח גבית לתקוף בימים אלו את מדינת ישראל בחריפות. מדינת ישראל לא הגיבה באופן רשמי לטענות הארמנים.

    בלשכת סגן השר לפיתוח במשרד ראש הממשלה הרב אורי מקלב אומרים בתגובה: "צר לנו שמאבק נדל"ני ופיתוח ירושלים, מנוצל בימים קשים אלו למדינת ישראל ולעם היהודי כולו, הופך להצתת אש בירושלים וחלילה ריב ומדון בין העמים. לצערנו שוב ושוב אנו רואים שהפרו פלסטינים מנסים להדליק את האש בטענות אנטישמיות חסרות בסיס. זו סכנה לירושלים ובעל השלכות הרות אסון על מרקם היחסים בין דתות. אנחנו מצפים מההנהגה הארמנית להתעשת ולשמור על הקהילה היהודית המקומית אצלה בדיוק כפי שישראל מאפשרת חופש דת לכל הדתות בישראל.



    0 תגובות