רגעי הכרעה: החלה ישיבת הממשלה שתדון בעסקת החטופים

    חדשות קול חי No Comments on רגעי הכרעה: החלה ישיבת הממשלה שתדון בעסקת החטופים

    שרי הממשלה התכנסו בשעה האחרונה לישיבת ממשלה בה יוכרעו גורלן של עשרות חטופים. שרי עוצמה יהודית והציונות הדתית יצביעו נגד, שרי ש"ס והמחנה הממלכתי בעד, שרי הליכוד חלוקים בדעותיהם ושרי יהדות התורה לא יתנגדו. ראה"מ נתניהו מוסיף פרטים על העסקה: "הצלב האדום יבקרו חטופים שלא ישוחררו ויספק להם תרופות, בני משפחה יחזרו יחד הביתה"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    13:29
    29.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד: מחבל חמוש בטיל RPG מזוהה ומחוסל מהאוויר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדקות האחרונות החלה ישיבת הממשלה הדרמטית, שבסיומה השרים יצביעו על עסקת החטופים מול חמאס. אחרי האישור הצפוי – תתאפשר 24 שעות נוספות של ערעורים לבית המשפט העליון, היועצת המשפטית לממשלה תגן על העסקה בבג"צ. לאחריה תחול העסקה, ביום חמישי עוד השבוע.

    שרי עוצמה יהודית והציונות הדתית יצביעו נגד, שרי ש"ס והמחנה הממלכתי בעד, בקרב שרי הליכוד חלקם הודיעו פומבית שיצביעו בעד וחלקם עדיין לא גיבשו דעה. שני שרי יהדות התורה לא יצביעו נגד, ימנעו או יצביעו בעד.

    פרטי העסקה: 53 חטופים ישוחררו בארבעה ימים, כל פעימה תכלול 12 חטופים – כאשר בין לבין ישראל תפסיק את הלחימה, לא תטיס בשמי עזה כלי טיס ותספק 'מנת דלק' וסיוע הומינטרי.

    בישראל דרשו מחמאס שישוחררו כל 40 הילדים ו-12 אימותיהן, ארגון המרצחים טען שבידיו רק 30 ילדים – כך ש'יפצה' עם שחרור עשרה נשים מבוגרות נוספות. בהפוגות, חמאס התחייב לחפש את עשרת הילדים הנוספים שנמצאים בידי שאר פלגי הטרור ברצועת עזה. בכל יום חמאס יביא לישראל את רשימת החטופים שישוחררו ביום שאחרי.

    להחלטת הממשלה יתווסף, על פי הצעת שר הביטחון, משפט שקובע: מיד בתום מיצוי כל האפשרויות במסגרת ההסכם שהושג, ישראל תשוב לפעולה קרקעית עצימה ברצועת עזה.

    נתניהו מוסיף פרטים על העסקה: "הצלב האדום יבקרו חטופים שלא ישוחררו ויספק להם תרופות, בני משפחה יחזרו יחד הביתה".



    0 תגובות