הנשיא הרצוג ב-CNN: "מה נגיד למשפחות הכואבות?"

    שלמה ריזל No Comments on הנשיא הרצוג ב-CNN: "מה נגיד למשפחות הכואבות?"

    נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס אמש בראיון לרשת CNN למצב הביטחוני ולמלחמה בישראל ובראשה סוגיית בני הערובה. הנשיא האשים את החמאס בפשעים ונגד האנושות והאשים גם רבים בציבור הפלסטיני בתמיכה ועידוד טרור

    11:57
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on מנחת ההורים מדריכה: כיצד ומתי נכון להעניש ילדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול ברשת החדשות האמריקנית CNN  במשדר "ישראל במלחמה", התארח נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, בראיון עם מגיש התוכנית וולף בליצר, כדי לדון בהתקפות חמאס על ישראל, המשבר ההומניטרי באזור, מצב בני הערובה המתמשך, האם לדעתו מלחמה עם איראן היא אפשרית וצפויה בעתיד הנראה לעין, ועוד.

    הנשיא הרצוג התייחס למצב בני הערובה: "תחילה נבין איזה סוג של בני ערובה. מי הם החטופים האלה? תינוקות, נשים בהריון, קשישים עם דמנציה, אפילו עם המטפלים שלהם, משפחות, אזרחים תמימים עם – מ-30 – מ-36 מדינות, אנשים נהרגו או נחטפו מ-36 מדינות. אגב, יש מאמץ בינלאומי גדול בכבוד הזה, ואני חייב לומר שהממשל האמריקני והנשיא ביידן תמכו להפליא ואנחנו אסירי תודה לו, לאומה האמריקאית, ולכל החברים והתומכים שלנו ברחבי העולם".

    "זה מצב מסובך כי יש לך עסק עם אנשים שאינם מצייתים לכללי המשפט ההומניטארי הבינלאומי בכל דרך או פורמט. כבר שנים שהם מחזיקים חיילים ישראלים, גופות, אזרחים מסבבים קודמים, אפילו לא מספרים מידע על גורלם, היכן ואיך הם מרגישים. חלק מאותם בני ערובה זקוקים כעת לתרופות מיוחדות, לטיפול מיוחד. חלקם נמצאים במצב רפואי שביר ביותר. אז, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לשחרר אותם. נפגשנו עם משפחות החטופים. זו הייתה פגישה כואבת ביותר. מה אתה יכול לומר? מה אתה יכול להגיד לנשואים טריים שאשתו נחטפה והתינוק שלהם בן 3 חודשים נמצא בבית ולא יודע שום דבר סביבה?"

    "מה אנחנו אומרים למשפחות שיש להן סבים וסבתות, ילדים, נכדים כולם נחטפים שם בחוץ? מה אתה אומר לאותן משפחות? כמה מבני המשפחה, שישה, שבעה, חמישה מבני המשפחה, נעלמו, לפתע, נחטפו למרכזי האויב. אז, אנחנו מנסים כמיטב יכולתנו. אנחנו מנסים כמובן לזהות את גורלם המדויק באמצעות מקורות שונים, ודורשים מהקהילה הבינלאומית גינוי חד משמעי ודרישה לשחרר את החטופים לאלתר וללא תנאים".

    הנשיא האשים את החמאס בפשעים ונגד האנושות והאשים גם רבים בציבור הפלסטיני בתמיכה ועידוד טרור: "האמת היא שתשתית הטרור נמצאת בבתים של אנשים. ואנחנו יודעים את זה. וטילים, טילים ענקיים משוגרים לעבר ראשינו, לעבר הילדים שלנו, אל הבתים שלנו מהבתים האלה. אבל מה שהתכוונתי הוא שאני מצפה שהעם הפלסטיני קם וישים את האמת מול פניהם של אנשיו. זה לא יכול להימשך, שבכל פעם שחמאס עושה עלינו מתקפת טרור כולם מוחאים כפיים וכולם חוגגים. איך זה מוצדק?"

    "בחצי השנה האחרונה חמאס פתח במסע טרור נגדנו ברחבי ישראל ובגדה המערבית, לא סביב עזה. בחצי השנה האחרונה, כל יום היה פיגוע. אמרתי את זה לקונגרס האמריקני. זה בלתי אפשרי. חבר'ה, בואו נבין, יש רק בהירות מוסרית אחת, להילחם ברוע. סבלנו מרע במשך זמן רב. ונפגענו קשות, קשות בצורה הנוראה ביותר על ידי הרוע, כרגע, בשבוע שעבר. ולזה התכוונתי, שאני מצפה מהעם הפלסטיני להגיד משהו על זה, להגיד את האמת, להודות שזה נורא, לזה התכוונתי".

    כשנשאל האם מלחמה עם איראן אפשרית אמר נשדיר המדינה"אנחנו לא רוצים להגיע לשום מלחמה עם אף אחד, תאמין לי. ואנחנו מאוד זהירים ומאופקים. הותקפנו ללא הרף מגבולנו הצפוני. אנחנו מתנקמים ומגנים על העם שלנו. אבל ברור, אנחנו מנסים להיות זהירים וזהירים באותה מידה כדי למנוע את המצבים האלה. אבל שלא תהיה טעות – ישראל נמצאת בכוננות מלאה. צבא ההגנה לישראל חזק ביותר. ואנחנו שם כדי להגן ולהגן על העם שלנו".



    0 תגובות