זעזוע באומן בעקבות חילול בית הקברות של רבי נחמן

    נתי קאליש 1 Comment on זעזוע באומן בעקבות חילול בית הקברות של רבי נחמן

    ימים ספורים לפני ימי זכרון 30 אלף קדושי אומן, הגיעו אל בית העלמין בו נטמנו הקדושים ושלצידם איווה רבי נחמן מברסלב זיע"א להיטמן, קבוצה של ארכיאולוגים מקומיים שהחלו בחפירות בשטח בית הקברות ולחלל את קברי הקדושים

    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש, (רביעי – ב' תמוז) ימים ספורים לפני ימי זכרון 30 אלף קדושי אומן שיחול בימים ה' ו' ז' בתמוז שנעקדו על קידוש ה' הגיעו אל בית העלמין בו נטמנו הקדושים ושלצידם איווה רבי נחמן מברסלב זיע"א להיטמן, קבוצה של ארכיאולוגים מקומיים שהחלו בחפירות בשטח בית הקברות ולחלל את קברי הקדושים.

    על פי סימון מפות עתיקות באזור ובהתאם לנתוני הקרקע והעצמות המתגלות בכל פעם שמקיימים במקום עבודות והזזת עפר, האזור הסמוך לציון רבי נחמן מברסלב כולו נמצא בשטח בית הקברות בו טמונים 30 אלף קדושי אומן שנהרגו על קידוש ה' על ידי ההיימדיקים ימ"ש.

    גבאי הציון הרב נתן צמח נאלץ לעצור בגופו את חילול וביזוי הקברים ולגרום לחופרים להפסיק את מלאכתם.

    למרבה הצער הארכיאולוגים לא הרפו, ולאחר זמן קצר הם חזרו לחפור בצד אחר של בית העלמין העתיק ולחלל את המקום הקדוש. בס"ד שוב גבאי הציון בסיוע מספר תושבים מהקהילה באומן הצליחו לעצור את נסיונות החפירה הזדוניים, בעוד צוות הארכיאולוגים נשארים במקום במשך שעות בהמתנה להזדמנות לשוב ולפגוע בקדושת המקום.

    תושבי הקהילה היהודית באומן הצטרפו לגבאי הציון הרב נתן צמח והתאספו לעצרת תפילה ואמירת תהילים לנוכח האירוע המחריד.

    אנשי אומן מעדכנים, כי מי שהזמין את הארכיאולוגים הם גורמים פרובוקטיביים שבשנה האחרונה עסקו רבות בניסיונות פגיעה חמורים בקברי הקדושים הי"ד במקום, תוך רצון זדוני להוכיח כי בבית הקברות בו טמון רבי נחמן והקדושים הי"ד אין קברים רחמנא ליצלן.



    1 תגובות

    מיין תגובות