ניצחון גורף בלשכת עורכי הדין: עמית בכר נבחר כיו"ר

    אבי יעקב 2 Comment on ניצחון גורף בלשכת עורכי הדין: עמית בכר נבחר כיו"ר

    תוצאות ההצבעה כמעט סופיות בלשכת עורכי הדין: בכר ברוב אדיר עם-72% מהקולות, נווה 20%, ברזילי 3%, ארקדי 4%. לפי גורמים בלשכה כמעט כל הקולות נספרו ומסתמן כי כבר הערב יכריזו על התוצאות והניצחון המשמעותי של מועמד השמאל המתנגד לרפורמה המשפטית

    צילום: לשכת עורכי הדין
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שהתפרסם כי עו"ד עמית בכר מוביל על עו"ד אפי נוה בספירת הקולות שנערכה הלילה והבוקר. היום מתפרס רשמית כי במחוזות ירושלים, חיפה והצפון ניצח בכר בפער גדול, ובמחוז הדרום בפער קטן יותר. הספירה בתל אביב החלה לפני כמה שעות בלבד. מלבד הבחירה של ראש הלשכה – נספרים הקולות לראשי המחוזות והרשימות המלאות, שבוחרים את הנציגים לוועדה לבחירת שופטים.

    מנתונים ראשוניים אודות תוצאות ההצבעה ללשכת עורכי הדין עולה כי עו"ד עמית בכר ניצח בענק וגרף כ-72% מהקולות. מועמד הימין אפי נווה כרבע ממנו וקיבל רק 20% מהקולות. יתר המועמדים, ברזילי 3% וארקדי 4%.

    עו"ד אפי נוה הודה הבוקר בהפסד בריאיון לכאן רשת ב' ואמר שהקרב הפך להיות מלחמה של שמאל וימין. "לצערי התעלמו מהלשכה, מהאג'נדה המקצועית, הכול הפך למאבק של ימין ושמאל. הכול התנקז לרפורמה המשפטית, בעד נגד". נוה מצידו אמר כי מעולם לא הזדהה פוליטית למרות דעותיו השמרניות.

    תורים ארוכים נרשמו אתמול בקלפיות ברחבי הארץ, כשההבנה היא שתוצאות הבחירות עשויות להשפיע על הרפורמה המשפטית. שר המשפטים יריב לוין האריך את ההצבעה בכל הקלפיות עד השעה 20:00 בערב. אחוז ההצבעה היה גבוה במיוחד ועמד על 50% בקירוב.

    בכר ונווה. פלאש 90

    בקואליציה מגיבים במבוכה לנוכח תוצאות, פרסום של טל שלו ושל יקי אדמקר בוואלה מלמד כי אחרי הניצחון של עמית בכר בלשכת עורכי הדין, בקואליציה מתכוונים לקדם כבר בשבוע הבא את הצעת החוק לפירוק הלשכה של ‌ ח״כ חנוך מילבצקי מהליכוד בוועדת שרים לחקיקה. לפי גורמים בקואליציה, כדי להימנע מנראות של סגירת חשבונות אחרי הבחירות ייקבע שלא תהיה לה תחולה מיידית⁩

    בין המנצחים הוכתרו גם סגנו, עו"ד ויצמן שמשמש כמשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין שהוביל יחד עם עו"ד מנחם מושקוביץ מהלך מבריק של חבירה למועמד בעל מירב הסיכויים לנצח, כלומר, עו"ד בכר המנצח. בתמורה לשני קולות במועצה ושותפות מלאה בקבלת ההחלטות החשובות בלשכה. בנוסף לרשימות למחוזות תל אביב, מרכז וירושלים שם קיבלו עוד כעשרה מקומות חשובים בפעילות של המחוזות.

    בראיון מיוחד שנערך ב'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן ודוד חכם אמר המשנה ליו"ר לשכת עוה"ד יוסי וייצמן, מראשי מחנה בכר: "הבנתי בדיוק מה עומד לקרות, הבחירות נחלקו בין ימין לשמאל והמחנה החרדי צריך לפעול באופן מושכל והמשכתי למרות הקושי והאיומים לתמוך וכעת נמשיך לשרת את ציבור עורכי הדין החרדיים". הוא הוסיף והדגיש: "יש לנו שותפות מלאה, אנחנו אנשים חרדים שעומדים בגאון. עמית בכר הוא אדם עם לב רחב, מעולם לא דיבר נגד חרדים. יש נציג בוועדה למינוי שופטים, בוועדה למינוי דיינים, עוד הרבה דברים שאנחנו יכולים להשפיע. אם היינו הולכים עם המחנה השני, הפנים שלנו אולי היו על השלטים אבל בפועל היינו מפסידים".

    עו"ד אבי בלום תקף ב'מהדורת הבוקר' ביקר את שר המפטים, יריב לוין שכשל לדבריו במהלך: "נתניהו אמר שבסיירת לימדו אותו שלא לצאת למבצע, לא יוצאים לפני שיש תוכנית מילוט. כשלווין יצא למאבק הוא היה צריך להעמיד מועמד מתאים, אבל הוא בא בטענות על דרעי ונתניהו שהם בעלי עניין, אבל הכישלון שלו כמי שמחזיק באופרציה המשפטית. הנה הגענו עד הלום, השמאל שיחק מול מגרש ריק" תקף עו"ד בלום.

     



    2 תגובות

    מיין תגובות