סמוטריץ' במינהל האזרחי: "הקו המנחה – תמיכה בהתיישבות"

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' במינהל האזרחי: "הקו המנחה – תמיכה בהתיישבות"

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' אמר בסיור במינהל האזרחי, כי הדירקטיבה של הממשלה תומכת בהתיישבות ביהודה ושומרון וכי בשנים הקרובות נראה השקעה מאסיבית בכל התחומים בהתיישבות

22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (רביעי) קיים השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' יחד עם ראש המינהלת במשרד הביטחון יהודה אליהו, סיור במינהל האזרחי בהובלת המתפ"ש האלוף רסאן עליאן וראש המינהל האזרחי תא"ל פארס עטילה.

במהלך הסיור נפגש השר עם הפיקוד הבכיר של המינהל האזרחי ועם הקמטי"ם האזרחיים במינהל.

בפגישת העבודה שהתקיימה הוצגו תוכניות העבודה והיעדים, נושאים תקציביים, משימות הליבה הכוללות, פיתוח והסדרת ההתיישבות, המערכה על שטחי c, כבישים, תחבורה וסוגית הבטיחות בדרכים, תשתיות תקשורת, המעברים ביהודה ושומרון ועוד.

השר בירך את מפקדי המינהל האזרחי על עבודתם החשובה וביקש להדגיש כי הקמת המינהלת נועדה לעלות קומה בנושאים האזרחיים ובשירותים הניתנים לתושבי יהודה ושומרון.

השר ציין כי הדירקטיבה של הממשלה תומכת בהתיישבות ביהודה ושומרון וכי בשנים הקרובות נראה השקעה מאסיבית בכל התחומים בהתיישבות, "השקעה שלא היתה בסדרי גודל כאלה בעבר ושנדרשת היערכות למימושה, בפיתוח ובתשתיות, באופן שיטיב לא רק עם האזרחים הישראלים ביהודה ושומרון, אלא עם כל האוכלוסיה באזור, וכי הקמת המינהלת היא הזדמנות גדולה שעל כולנו לממש".

עוד ציין השר כי נדרשת התייחסות ממוקדת בתחום התחבורה ופתרונות מהירים לסוגיית המעברים והפקקים ולסוגיות איכות סביבה כדוגמת אתרי שריפת פסולת שגורמים למפגעי עשן ועוד. כמו כן הנחה השר לבצע העמקה בסוגיית מוקדי הסיכון הבעייתיים בכבישים שגובים חיים רבים ביו"ש ולקדם מרכיבי בטיחות מיידיים. השר ביקש לתת דגש מיוחד לסוגיית האכיפה בבלימת ההשתלטות הבלתי חוקית, בייחוד בשטחים הפתוחים ובמיפוי הנכסים החיוניים סביב הצירים והיישובים.

השר הודה לאלוף רסאן עליאן, ולראש המנהל תא"ל פארס עטילה על עבודתם, ציין לטובה את שיתוף הפעולה הפורה עם שר הביטחון גלנט בעניין וסיים באמירה לפיה בפנינו תקופה מורכבת עם היקפי עבודה ואתגרים רבים לדרג הצבאי ולדרג המדיני וביחד בעזרת השם נעמוד בהם.



0 תגובות