מלחמה: גדסי בסיקור מבורות בוצ'ה והריסות ברודיאנקה

    איתי גדסי No Comments on מלחמה: גדסי בסיקור מבורות בוצ'ה והריסות ברודיאנקה

    כתב "קול חי" איתי גדסי בסיקור מיוחד משדה הקרב באוקראינה הנלחמת על חייה, מתדרוך מיועצו הקרוב של הנשיא זלנסקי ועד תיעוד קשה מעיירת הטבח בוצ'ה שנרמסה תחת לוחמי כוח וגנר הרוסים והרצחניים ועד כניסה להריסות עיר הפרבר של קייב – ברודיאנקה, שנהרסה קשות וספגה אלפי הרוגים.

    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה לפלישה של רוסיה לאוקראינה: כתבינו איתי גדסי יחד עם משלחת עיתונאים התארחו בקייב, אצל אנשי ממשל ויועצי הנשיא האוקראיני היהודי ולדימיר זלנסקי, בתדרוך מיוחד שנערך ביוזמת יועצו של זלנסקי לענייני יהודים הרב הלל כהן. גדסי יצא לרחובות העיירה בוצ'ה שחוותה טבח רוסי מחריד, הסתובב בין ההריסות ותיעד עבורנו  מראות מצמררים ומטרידים.

    גדסי גם סייר בעיר ברודיאנקה הסמוכה לקייב, אליה הגיעו הכוחות הרוסים בתחילת המלחמה עד שנאלצו לסגת לאזור דונבאס ודונייצק. בעיר החרבה  נחשפו העיתונאים לבנייני מגורים שחרבו בהפצצות רוסיות שהיו מכוונות ככל הנראה כלפי אזרחים. אלפי בניינים שקרסו וחרבו, תוך גביית חיים של אלפי תושבים ואזרחים.

    דוברו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, מיכאל פודולק, והאיש החזק באוקראינה אחרי הנשיא עצמו, נפגש ביום חמישי עם משלחת עיתונאים חרדים מישראל וארה"ב. היועץ נשאל לגבי אופן ההצבעה של אוקראינה באו"ם, ואמר כי הוא יודע שזאת היתה טעות להצביע נגד ישראל: "היו לנו קשרים שונים עם מדינות באיחוד האירופי, ועבדנו לפי אותן מדינות, אנחנו מדינה חדשה, אז היו טעויות, אבל זה לא יקרה יותר, אני מוודא את זה, אנחנו נפסיק את ההצבעות נגד ישראל, אתם תראו שינוי משמעותי בהצבעות שלנו באו"ם מהר מאוד".

    ,

    ישי ירושלמי

    לגבי הדיווח כי אוקראינה רוצה לראות את ראש הממשלה נתניהו בביקור בקייב ומאוכזבת שזה לא קורה, אמר היועץ: "וודאי שאנחנו רוצים לראות אותו, אנחנו רוצים לראות כל דמות משפיעה, חשוב שיגיעו לכאן כמה שיותר מנהיגים, ונתניהו הוא אחד מהאנשים שאנחנו רוצים לראות". לדבריו, ההשפעה של ישראל חשובה: "רואים הבדל גדול בין ישראל של נתניהו לבין ישראל של לפיד ובנט, יש שינוי עצום, רואים שנתניהו ראש הממשלה, אנחנו נראה שינויים נוספים בהמשך".

    לגבי דבריו של בנט כי קיבל הבטחה מפוטין לא לפגוע בזלנסקי, אמר היועץ: "לא היה ולא נברא, מהיום הראשון זלנסקי התנהל עצמאית, הוא צילם סרטונים מהיום השני של הפלישה הרוסית, כפי שכולם ראו, הסיפור של בנט לא נכון, אולי הוא עשה כמה שיחות טלפון, אבל בשום מצב הוא לא היה גורם מתווך". לגבי חייו האישיים מאז תחילת המלחמה, הוא אומר שהוא אמנם לא ראה את אשתו והילדים, הוא חי חיים מאד אינטנסיביים בכל הנוגע למלחמה, אבל לדבריו "אין עכשיו זמן לחשוב על זה או לבכות על זה, עכשיו צריך לנצח את המלחמה, אחר כך יהיה מספיק זמן לבכות ולהתלונן.

    היועץ הוסיף: "קשה לי יותר עם ההרוגים האוקראינים, החיילים והאזרחים שנהרגו, צריך לקחת את הקשיים שלי בפרופורציה, הקשיים של המשפחות שיש להם הרוגים הרבה יותר קשים מהמצב האישי שלי, זה בכלל לא בר השוואה". לגבי הדיווחים שהסינים מתכננים לעזור לרוסיה, אמר היועץ: "אנחנו לא ראינו סיוע כזה, לא ראינו נשק סיני אצל הרוסים, הסינים לא אוהבים לעזור לאנשים מתים, והרוסים מבחינת הסינים נחשבים "מתים" אז מהבחינה הזאת כרגע לא ראינו משהו מיוחד".

    היועץ סיפר כי הוא עצמו מעריך היום את העם היהודי מאד, לדבריו ההשפעה של זלנסקי על אוקראינה מבחינת היותו יהודי היא עצומה: "זלנסקי מנהיג, הוא לא פוחד מכלום, הוא השראה, ההערכה שלי לישראל ולעם היהודי היא עצומה, הדעה שלי אחרת לגמרי, וכמובן הסיפורים של רוסיה כי אנחנו נאצים, הם שקריים, זה המצאה של הרוסים כדי להכפיש אותנו".

     



    0 תגובות