ההערכה המפתיעה של הפרשן הוותיק: כמה זמן תשרוד הממשלה?

    אסתי פלד No Comments on ההערכה המפתיעה של הפרשן הוותיק: כמה זמן תשרוד הממשלה?

    הפרשן יעקב ריבלין בשיחה עם איתי גדסי במהדורה המרכזית: "בלי פסקת ההתגברות לא תהיה ממשלה". וכמה זמן הוא מעריך שתשרוד הממשלה?

    21:46
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on אליהו ארנד חושף: כך הגיב ראש הישיבה לכתבת הפרופיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית והסביר את התעקשותו של ראש הממשלה המיועד נתניהו, שלא לקדם בשלב את פסקת ההתגברות. "נתניהו רוצה קודם כל להקים ממשלה. הוא לא יודע מה הולך לקרות לו בליכוד, הוא חושש מזה ומעדיף לקבוע עובדות בשטח. אני לא חושב שהוא רוצה לחמוק מההתחייבויות שלו, אבל אצה לו הדרך להקים ממשלה כפי שהוא רוצה".

    "נתניהו לא רוצה כרגע את פסקת ההתגברות כי הוא לא רוצה להתנגש עם מערכת המשפט, כמו גם דרעי שאנחנו שמענו מסביבתו שהוא יהיה הגורם המאזן בנושא", אומר ריבלין. "אם דרעי יפסל מלהיות שר – כבר לא יהיה לו מה להפסיד ואולי הוא ישנה את השיחה בנושאים המשפטיים".

    לדברי ו"שוכחים שאנחנו צריכים את פסקת ההתגברות בגלל חוק הגיוס, אצלנו לא סתם עניין עקרוני. הבג"ץ אף פעם לא מסכים עם חוק גיוס שטוב לחרדים. בלי פסקת ההתגברות אין ממשלה".

    על הדרישה לקבל תיקים בכירים לחרדים, אמר ריבלין: "הכל בזכות לפיד ובנט שלימדו אותנו שאין גבול לחוצפה. אני בכלל לא בטוח שדרעי באמת רוצה את האוצר. זה לצרכי משא ומתן. זה תפקיד שצריך להיות בו האיש הרע. וזה גם תפקיד כפוי טובה. לכן עדיף לו משרד חברתי. בהחלט יתכן שנראה גם את אבי מעוז סגן שר או משהו כזה".

    ריבלין סיפק הערכה מפתיעה: "קשה לי לראות את הממשלה הזו שורדת יותר משנה וחצי שנתיים, בגלל בעיות מוושינגטון. בכיסא רה"מ מגלים שאנחנו בסה"כ מדינת חסות אמריקאית. ללא הווטו שלהם באו"ם איננו יכולים להתקיים. גם סמוטריץ ובן גביר לא יוכלו לעשות כל מה שהם רוצים".

    הוא הבהיר כי "גנץ לא יכול להצטרף לממשלה הזו בגלל בן גביר וסמוטריץ'. לא בגלל נתניהו. וגם כי סער נעול בשנאה לנתניהו. אני לא חושב שנתניהו רוצה אותם".



    0 תגובות