הפרשן יעקב ריבלין: "בחכמה שבדיעבד – אלו שהחרימו צדקו"

    אסתי פלד 1 Comment on הפרשן יעקב ריבלין: "בחכמה שבדיעבד – אלו שהחרימו צדקו"

    יעקב ריבלין, עורך 'בקהילה' ב'סיכום שנה' עם אבי מימרן: "האירוע הבולט ביותר השנה היה 'הסכם המיליארד'. בנט היה מוכן לתת לחרדים הכל.רצה לגיטימציה ולא להישען על תומכי טרור. כך סילמן לא הייתה נשברת, ואורבך לא היה קובר את הממשלה. גם ליברמן הסכים בשתיקה"

    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההיסטוריון הפוליטי ועורך עיתון 'בקהילה' יעקב ריבלין מסכם שנה אצל אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "אחד מהכללים בחזרה בתשובה זה עזיבת החטא. שקד נוסעת בכל הריכוזים הדתיים לאומיים ומכה על חטא ומבקשת רחמים והאוטו שלה הוא של הממשלה שמאשרת תחב"צ בשבת"

    "האירוע הבולט ביותר השנה זה האירוע שלא קרה. 'הסכם המיליארד' שבנט היה מוכן לקבל הכל, היה לו חשוב הלגיטימציה ולא היה רוצה להישען על תומכי טרור. כך סילמן לא הייתה נשברת, ואורבך לא היה קובר את הממשלה האירוע נמנע בעקבות כינוס דחוף של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל"

    "שבועיים אחרי שהתקציב עבר התחלנו לראות שהמדינה נמצאת בתהליך גסיסה. רע"מ לא רצתה להיות זו שתצטייר כמי שפעלה לגיוס חרדים לצבא הכיבוש. כל החוקים, כמן המעונות, הגיור, הגיוס, נתקעו. אפילו החוקים של גדעון סער נגד נתניהו. יש חוק הסדרים שלפיד וליברמן הניחו ששם אפשר לראות את כל הגזרות נגד החרדים, הייתי קורא לזה הספר הלבן".

    "היו שתי אסכולות בעד או נגד שת"פ עם הממשלה, מתברר שאלו שהחרימו צדקו וניצחו. למרות זאת, זו חכמה של בדיעבד. במאקרו, זו הייתה אסטרטגיה נכונה. איכשהו הכל הצטרף למה שדבר את חברי הכנסת של ימינה, אודות ללחץ של נתניהו, דרעי וליצמן" סיכם ריבלין.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כולם רק רוצים לתת לחרדים. נו, נראה

      ומדבריך משמע שיכלו החרדים להיות בממשלה על אפו וחמתו של ליברמן, והיו מקבלים מה שרוצים. זה רק כסף?
      גם על חשבון חוק נתניהו-ניסים(חוק הגיור?)

      כי אם כל זה בשביל נתניהו האיש, ויש כבוד, המועצת הכריעה בשבילו? המשיח חילויני?