עומס בקלפיות: ההצבעה בפריימריז הוארכה עד 22:30

    איתי גדסי No Comments on עומס בקלפיות: ההצבעה בפריימריז הוארכה עד 22:30

    יו"ר הליכוד: "אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף צריך מפלגת ליכוד גדולה, בטוח שנקבל נבחרת ליכוד נהדרת. אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית – לצאת להצביע"

    צילום: תומר נויברג/פלאש90     
    14:55
    30.05.24
    איתי גדסי No Comments on עימות בתוך הגוש: גנץ גינה את דברי גולן, שהגיב במתקפה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפריימריז בליכוד: בעקבות עומס בקלפיות ההצבעה בפריימריז הוארכה עד השעה 22:30. 54% הצבעה נכון לעכשיו (21:00).

    בשעה 18:00, היו אחוזי ההצבעה נמוכים במיוחד, שעמדו על 36% בלבד. בעקבות המצב, יו"ר הליכוד נתניהו שקל להאריך את ההצבעה בשעתיים נוספות, עד חצות. אך לבסוף הוחלט להאריכה עד השעה 22:00, וכעת כאמור ההצבעה הוארכה עד 22:30.

    מוקדם יותר, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו הצביע בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת ה-25 וקרא לחברי המפלגה להגיע לקלפיות ולהצביע.

    "זה יום חג למדינת ישראל ולליכוד – המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי. אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף צריך מפלגת ליכוד גדולה, בטוח שנקבל נבחרת ליכוד נהדרת", אמר נתניהו. "יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים ואני בטוח שיבחרו נכון. אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית – לצאת להצביע".

    במקביל דווח כי נכון לשעה 14:00 בצהריים עמד אחוז ההצבעה על 20% בלבד. בשעה 21:00 יסגרו הקלפיות ומספר שעות לאחר מכן תפורסם רשימת המועמדים לרשימת הליכוד לכנסת.

    כמאה וארבעים אלף מתפקדי הליכוד בוחרים היום (רביעי) רשימתה לכנסת מתוך עשרות מועמדים, ב-110 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ.

    ההצבעה נערכת באמצעות שני טופסי הצבעה, אחד לרשימה הארצית והשני לנציגי המחוזות. כל מתפקד יוכל לבחור עד 12 מועמדים לרשימה הארצית ומועמד אחד בלבד, מהמחוז אליו הוא משתייך- לרשימה המחוזית.

    על הרשימה הארצית, בה 22 מקומות הנחשבים לריאליים, מתמודדים 76 מועמדים, מהם 27 חברי כנסת מכהנים ומועמדים בולטים נוספים, בהם: העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, איש התקשורת ארז תדמור, השגריר באו"ם והשר לשעבר דני דנון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, גלעד שרון, ח"כ לשעבר אסנת מארק, ח"כ לשעבר משה פייגלין, חכ"ל איוב קרא ופרופ' אבי שמחון.

    רשימת מועמדי המחוזות

    אתמול, שעות לפני פתיחת הקלפיות נחל יו"ר המפלגה הצלחה כאשר בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך את החלטת בית הדין של הליכוד, ופסק כי המועמד דוד לניאדו שהורשע בפלילים לא יוכל להתמודד בבחירות הפנימיות במפלגה. בפסד הדין נכתב כי "פסק הדין שהתיר את ריצתו לרשימה נעדר מסד משפטי ועובדתי כלשהוא, נימוקי בת הדין אינם קוהרנטיים ולא עולים נימוקים מהם ניתן להבין מדוע הפך את החלטת ועדת הבחירות. פסק הדין אינו מחזיק מים".

    עו"ד מיכאל קליינר, נשיא בית הדין של הליכוד, מתח ביקורת על פסק הדין בריאיון לרדיו 103: "מעבר לעניין החוק, ההחלטה פגומה מבחינה ערכית ומוסרית. אדם לא צריך ללכת עם אות קין כל החיים על עבירה שעשה לפני 15 או 20 שנה".

    לפני כחודש אישר מרכז הליכוד את תקנון הפריימריז של המפלגה, בו נקבע בין היתר כי לרשות יו"ר התנועה בנימין נתניהו יעמדו חמישה שיריונים. מאוחר יותר קבע בית הדין של הליכוד כי המתפקדים יצטרכו לאשר את הקצאת השיריונים. גם במידה והמתפקדים יאשרו לנתניהו את השריונים המבוקשים על ידו, הוא עדיין יצטרך להביא את שמות המועמדים שלו לאישור מזכירות הליכוד.

    עוד נקבע בתקנון, כי הרשימה תתפלג באופן הבא: 1 יו"ר, 2-13 ארצי, 14 שריון, 15 ארצי, 16 שיריון, 17-18 ארצי, 19 מחוז, 20 ארצי, 21-22 מחוז, 23-24 ארצי, 25 אישה חדשה, 26 מחוז, 27 ארצי, 28 שיריון, 29 מחוז, 30 ארצי, 31-32 ארצי, 33 עולה חדש, 34 מחוז, 35 ארצי, 36 מחוז, 37 שריון, 38 מחוז, 40 צעיר, 41-42 מחוז, 43 שיריון, 44 מיעוטים, 45 חרדי.

    יו"ר התנועה הוסמך לשנות מיקומים לצעירים ומיעוטים עד למועד הגשת הרשימות לבחירות.



    0 תגובות