שלב נוסף במאבק: הרב ולר הודח במקומו ימונה בניהו ברונר מ"צוהר"

    איתי גדסי 2 Comment on שלב נוסף במאבק: הרב ולר הודח במקומו ימונה בניהו ברונר מ"צוהר"

    שלב נוסף במערכה על רבנות ישראל: למרות אזהרתו של הרב הראשי לישראל, ראש מערך הגיור הרב משה ולר הודח מתפקידו ותחתיו ימונה בניהו ברונר ראש בתי ההוראה של ארגון "צוהר"

    צילום: פלאש 90
    14:32
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד: חיל האוויר ביצע מטס הצדעה לציון יום הזיכרון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שלישי) הושלם שלב נוסף במערכה שמנהל שר הדתות נגד רבני ישראל והרבנות הראשית לישראל, ראש מערך הגיור הרב משה ולר איש אמונם של הרבנים הראשיים לישראל הודח מתפקידו, ותחתיו התמנה ראש בית ההוראה של ארגון "צוהר" בניהו ברונר.

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בתגובה: "הדחתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר ומינויו של בניהו ברונר מארגון צהר = העמדת צלם בהיכל. במשך כל השנים הייתה הסכמה בין הציונות הדתית והחרדים שלא למנות אותו על אף הלחצים של ארגון צהר, בכדי למנוע קרע בין החרדים והרבנות הראשית בהוראת גדולי התורה לבין הציונות הדתית. היעד של מתן כהנא הוא לפלג את העם ולהישאר רק עם עושי דברו".

    עוד הוסיף גפני, "מה שטענו כל הזמן הוכיח עכשיו מתן כהנא והמציאות מוכחת לעיני כל. ההיסטוריה של עם ישראל תוקיע אותו על מעשיו השפלים".

    יו"ר הועדה לשירותי דת יהודיים יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) בירכה על המינוי: "‏מברכת את הרב בניהו ברונר על מינויו לממלא מקום ראש מערך הגיור. מאמינה שיתרום רבות לשיפור המערך, במיוחד לקראת העברת הרפורמה בתחום שאנחנו מחוייבים אליה".

    כזכור, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו הזהיר את ראש הממשלה בנט מהדחתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר: "תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות. הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שופרות של הפוליטיקאים החרדים, גפני אומר בניהו ברונר ואתם מחקים? אתם תחלקו פה תעודות רבנות?

    2. 1

      גם אם לא מסכימים עם דעה של מישהו זה לא אומר שהוא לא רב.