מליאת הכנסת אישרה את צו הטלת המס על משקאות ממותקים

    איתי גדסי No Comments on מליאת הכנסת אישרה את צו הטלת המס על משקאות ממותקים

    הכנסת אישרה ברוב של 57 את הטלת המס על משקאות ממותקים. בדברי ההסבר נכתב "מחקרים שבחנו את האפקטיביות של מיסוי זה על הרגלי הצריכה של האזרחים מצאו כי ביכולתם להפחית משמעותית את צריכת המשקאות המזיקים"

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    21:20
    13.05.24
    אבי מימרן No Comments on הגאון רבי דוד יוסף: "יום הזיכרון משותף לכולנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה (57 בעד מול 56 נגד) את החלטת ועדת הכספים לגבי צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 10), התשפ"ב.

    תחילת הצו נקבעה ליום 1.1.2022. הצו הוצא בעקבות החלטת ממשלה מס' 263, שעניינה קידום אורח חיים בריא באמצעות הטלת מס קנייה על מיכלי משקאות מתוקים, מיכלי מיצי פירות, תרכיזים ואבקות להכנת משקאות מתוקים.

    בדברי ההסבר לצו נכתב בין היתר כי "השמנת יתר נובעת מהרגלי תזונה בעייתיים, בהם צריכה מוגברת של סוכר, ממתיקים ורכיבים מזיקים אחרים. על פי מחקרים שונים בישראל רבים מהילדים בישראל שותים משקאות מתוקים וממותקים מדי יום. נתון זה מציב את ישראל גבוה בעולם בצריכת סוכר".

    עוד צוין כי "נתוני משרד הבריאות מצביעים על משקאות מתוקים כמקור ל-30%-40% מצריכת הסוכר המוסף (שאינו מצוי במזון באופן טבעי). כן צוין בדברי ההסבר כי בשל נזקים אלו, בחרו בשנים האחרונות מדינות רבות, ביניהן פינלנד, בריטניה, מקסיקו, הונגריה וצרפת להתמודד עם תופעת ההשמנה באמצעות מיסוי מזונות מזיקים ובפרט משקאות מתוקים. מחקרים שבחנו את האפקטיביות של מיסוי זה על הרגלי הצריכה של האזרחים מצאו כי ביכולתם להפחית משמעותית את צריכת המשקאות המזיקים, ובכך להביא בטווח הארוך לשיפור ניכר במצב הבריאותי של התושבים".



    0 תגובות