תקציב המועצה הדתית פ"ת: 40% מהתקציב יופנה לפעילות שירותי דת

    אבי יעקב No Comments on תקציב המועצה הדתית פ"ת: 40% מהתקציב יופנה לפעילות שירותי דת

    תקציב המועצה הדתית פ"ת עומד על כ 19.2 מיליון ₪. ראש המועצה הדתית ראובן יוסופוב: "אחוז השכר ירד משמעותית ויותר תקציבים יופנו לשיפור שירות הדת לתושבים"

    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת סיום שנת התקציב, התכנסה הנהלת המועצה הדתית לאישור הצעת התקציב והוא אושר פה אחד. התקציב השנתי עומד על סכום של 19.2 מיליון ₪, כאשר אחוז השכר מכלל התקציב ירד משמעותית בתקציב הנוכחי והוא עומד על 62% מהתקציב, משמעות הדבר ש כ – 40% מהתקציב מופנה לפעילות שירותי הדת, כגון שיפוץ מקוואות, הרחבת העירוב ופעילות תרבות תורנית בעיר.

    במועצה הדתית מציינים כי בשנת 2022 יבנו 2 מקוואות חדשים. בשכונת נווה דקלים יבנה מקווה שממומן ע"י משרד הדתות ועיריית פ"ת, מקווה נוסף יבנה בפסגת הדר וייתן מענה לשכונות קריית מטלון, נווה עוז והשכונות החדשות הגובלות עם גבעת שמואל, מקווה זה ממומן במלואו ע"י עיריית פ"ת בראשות רמי גרינברג אשר מבין את הצורך ומסייע רבות למועצה הדתית בתקצוב שיפור שירותי הדת למען התושבים.

    כמו כן, בחודש הקרוב יחל השיפוץ המיוחל במקווה עמישב תוך שימת דגש על שדרוגו החיצוני והנראות שלו לפאר והדר וכן הידורו ברמה ההלכתית.

    תרבות תורנית: המועצה הדתית מהדקת את הקשר בין בתי הכנסת והקהילות למועצה הדתית, מ"מ ראש המועצה ויו"ר וועדת בתי הכנסת הרב אברהם סבג ועו"ד שמעון גרוס, משקיעים רבות בחיזוק הקשר עם הגבאים בכדי לדאוג לצרכי בתי הכנסת לרווחת התושבים הפוקדים אותם.

    עירובין: המועצה הדתית מגדילה את תקציב העירוב בכ- 30%, להרחבת העירוב בשכונות אם המושבות והחלפת עמודי העירוב ברחוב ועד הארצות והכנסת הטיילת בכביש 471 לתחום העירוב. בימים אלו המועצה יוצאת במכרז מחודש לאחזקת העירוב בעיר.

    גניזה: עם גידול בתי הכנסת ברחבי העיר, קיים צורך של ממש בהוספת מתקני גניזה נוספים, בימים אלו מסיימת המועצה את מכרז קבלן ביצוע לאיסוף, פינוי והטמנת חומרי הגניזה עם הוספת מתקנים חדשים בנקודות נוספות בעיר. כמו כן, המועצה הדתית דאגה לכך ששירותי הגניזה לתושבים יינתנו ללא עלות כלל.

    נישואין: מחלקת הנישואין במועצה הדתית עברה בשנה האחרונה שדרוג של ממש בכל הפרמטרים, המחלקה בראשות ינון פרסיק מנגישה את הרישום באמצעים דיגיטליים והדבר בא לידי ביטוי בעליה משמעותית בשנה האחרונה בקרב זוגות הנרשמים לנישואין ברבנות פ"ת גם מערים אחרות.

    יו"ר המועצה הדתית ראובן יוסופוב אמר: "בשנה האחרונה השקענו רבות בשיפור השירות לתושבי העיר, ייעלנו את התקציב בכך שחלק משמעותי ממנו מופנה ישירות לשיפור השירות לתושבים. אני רוצה להודות לראש העיר רמי גרינברג על שיתוף הפעולה והמסירות הרבה שלו למען תושבי העיר גם בתחום שירותי הדת".

    עוד הוסיף, "כמו כן, לעופר אברהם מנכ"ל המועצה הדתית על ניהול ועריכת התקציב באופן מקצועי מאוד תוך ירידה לפרטים. לראשי המחלקות ולכל חברי הנהלת המועצה הדתית על עבודתם המסורה למען תושבי העיר, לראשי הוועדות הדס קופר שלוסברג, הרב יעקב ורנר, יוכבד כץ, למ"מ הרב אברהם סבג, הרב יוסף שאול שנה משה זילברברג, וחברי הנהלת המועצה חני חסן, ועו"ד שמעון גרוס על שיתוף הפעולה המלא ועל הקשב שלהם לצרכי התושבים, אני מאמין כי שיתוף פעולה זה ימשיך גם בשנה הקרובה לשיפור וייעול שירותי הדת למען תושבי העיר".



    0 תגובות