גפני: "יש עתיד הפכו את ההצבעה על ועדת חקירה לענין פוליטי"

    אסתי פלד No Comments on גפני: "יש עתיד הפכו את ההצבעה על ועדת חקירה לענין פוליטי"

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני בריאיון ל'קול חי': "הייתה החלטה קואליציונית להתנגד להצעת יאיר לפיד לוועדת חקירה ממלכתית. והתנגדנו מעוד סיבה, כי יש חוק שהצענו שאנחנו הצענו – ועדת חקירה שאינה בראשות שופט. הצעת החוק הזו לא הובאה אפילו לדיון – הם הפכו את זה לדיון פוליטי. הצביעו רק על מה שהגוש שלהם הציע"

    משה גפני צילום: פלאש90
    8:02
    29.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף צ"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש90

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני מסביר מדוע חברי הכנסת החרדים התנגדו להצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, בדיון בוועדה המסדרת: "זו הייתה החלטה קואליציונית שכל הגוש מתנגד להצעה של לפיד", אמר גפני והוסיף "ההצעה שלהם היא פוליטית. הראיה היא שאת ההצעה שלנו הם אפילו לא הסכימו להעלות לדיון".

    בפתח השיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, התייחס גפני להצעת הביטוח הלאומי לפיצויים למשפחות נספי האסון: "בשבוע שעבר ביקשתי ממנכ"ל המוסד לביטוח לאומי להביא מתווה לפיצויים לנפגעי אסון מירון והיום הוא הביא את הצעתו. הרעיון מבוסס על מתווה שנעשה בחקיקה באסון ורסאי. ליוויתי את העניין בזמנו כשהייתי יו"ר ועדת הפנים. האוצר כמובן מתנגד למתווה של הביטוח לאומי. במקביל, ביקשתי מיו"ר הוועדה המסדרת לאשר את הצעת ח"כ אשר לפטור מחובת הנחה".

    גפני התייחס כאמור להצבעה בוועדה המסדרת והסביר: "הייתה החלטה קואליציונית להתנגד להצעת יאיר לפיד לוועדת חקירה ממלכתית. והתנגדנו מעוד סיבה, כי יש חוק שהצענו שאנחנו הצענו – ועדת חקירה שאינה בראשות שופט. הצעת החוק הזו לא הובאה אפילו לדיון – הם הפכו את זה לדיון פוליטי. הצביעו רק על מה שהגוש שלהם הציע".

    אסון מירון

    זק"א

    גפני הרחיב והסביר על המחלוקת בתוך יהדות התורה בנוגע לוועדה: "לגופו של עניין יש אצלנו ויכוח: יש כאלה שסבורים שאם לא תהיה ועדה ממלכתית לא תהיה חקירה בכלל ועדיף מכלום, ויש כאלה שסבורים שבכל מקרה אסור לתת את זה לשופטים".

    גפני הבהיר: "אנחנו ממש לא פוחדים מחקר האמת. אם יזמנו ח"כים חרדים זה שטויות. המציאות היא שאת ההצעות שלנו לא מביאים בכלל לדיון בוועדה המסדרת. אנחנו גם דורשים ועדת חקירה אבל שתהיה רגישות לזה שמדובר במקום קדוש ולשופטים אין את הרגישות הזו".

    עוד הוסיף גפני: "אני בעד ועדת חקירה. אני סבור שצריך לעשות את זה באופן רגיש. הכי טוב היה שתהיה ועדה ממלכתית אבל שתהיה לנו מילה בנושא הרכב הוועדה. בחוק הקיים בוועדה ממלכתית אין לנו מילה ורק שופטי העליון קובעים את ההרכב".

    גפני המשיך ותקף את יש עתיד ואמר: "הראיה שהם לא באמת מתכוונים לטובת הענין היא שאפילו את ההצעה שלנו לפיצויים למשפחות, שכולם בעדה – הם לא הביאו לדיון בוועדה המסדרת. התקשרתי אישית לאלהרר לבקש פטור מחובת הנחה".

    יו"ר יהדות התורה האשים את המדינה באחריות לעשות, בכך שבמשך שנים לא עשתה דבר על מנת לשדרג את מתחם קבר הרשב"י: "אחרי דיונים עלה, כי המדינה צריכה להשקיע 200 מיליון ש"ח, כדי לתקן הכול כולל כבישי גישה. היום הם צרים, וגם התשתיות גרועות. המדינה לא עשתה שם דבר במשך שנים ולא מכירה את מה שנעשה שם ולכן טענתי שזה לפחות כמו אסון ורסאי שהמדינה היא זו שאשמה, ואני מדבר על הממשלות לדורותיהן ולאו דווקא ממשלת נתניהו".

    גפני הוסיף: "המדינה נושאת באחריות, מדי פעם היא זרקה קצת כסף. לא נכנסו גם מבחינה משפטית. חששנו מאסון כזה, אפשר לראות את זה בפרוקוטולים. לכן לא מעניין העבר, צריך לדאוג לעתיד".

    גפני הכחיש את הדיווחים על התנגדותו לוועדת חקירה: "ראיתי את הידיעות על המשפחות, זה מצוץ מהאצבע. העוזר שלי ואני לא מתנגדים לוועדת חקירה. הכי טוב זה וועדה ממלכתית שאנחנו נחליט מי יעמוד בראש ומי חבריה. אבל החוק לא מאפשר זאת".

    גפני נשאל בריאיון לגבי הכנס שבו השתתף אתמול עם לפיד: "כנס ההוקרה למתנדבים החרדים אתמול עם לפיד, נולד כדי לומר לחילונים שהנה אנחנו גם עוזרים. הייתי מעורב בארגון. לפיד ביקש בתור יו"ר האופוזיציה פעם אחר פעם להשתתף, ואישרתי. לא היה פוליטיקה מאחורי הקלעים".

    עוד אמר גפני: "האירוע אתמול בכנסת הוא התשובה החזקה ביותר לכל המשטינים. היה אירוע של קידוש השם בכנסת ישראל. אני מציע להסתכל על רוב הכוס המלאה ולא על הטיפה הריקה, ביקשתי מעוזרי שכל אותם ארגונים שלא היו מיוצגים באירוע שנעשה אירוע משלים ונעניק להם גם תעודות על פועלם".

    גפני נשאל בריאיון האם הוא מאמין ליו"ר ימינה: "אני מאמין בקב"ה, מה יש להאמין לבנט? להערכתי הוא לא יילך לגוש 'שינוי הזהות היהודית'. לאחר שהוא שיקר למצביעיו בבחירות. אבל לא תמיד השכל הישר עובד".

    גפני תקף את חלק מראשי המפלגות מהמימין שאינן מוכנים לממשלה בראשות נתניהו: "לא ידעתי שלחלק מאנשי הימין, יותר חשוב הסכסוך עם נתניהו מאשר ארץ ישראל השלמה".

    ביחס לבחירות לנשיאות אמר יו"ר יהדות התורה: "אני חבר טוב של בוז'י הרצוג וגם נפגשתי לאחרונה עם מרים פרץ. יכול להיות שנקבל החלטה על מועמד ספציפי למירוץ לנשיאות. אם לא – נאפשר חופש הצבעה. אם היו מביאים להצבעה הצעה לסגירת מוסד הנשיאות היית מצביע בעד".



    0 תגובות