אדמון תוקפת את הנחיית השר לבצע בדיקות סרולוגיות: "לא מציאותית"

צבי טסלר 1 Comment on אדמון תוקפת את הנחיית השר לבצע בדיקות סרולוגיות: "לא מציאותית"

יו"ר ועד עובדי המעבדות אסתר אדמון תוקפת את הנחיית שר הבריאות לבצע בדיקות סרולוגיות בקרב האוכלוסייה בכדי להבין את היקף ההדבקות, "התחושה היא של גן ילדים. שמים פלסטר זמני על מערך אחד של בדיקות, ומתעלמים מהעבודה השוטפת במערכת"

בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העימות על הבדיקות קורונה והבדיקות הסרולוגיות, עולה שלב, לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את ראשי מערכת הבריאות לבצע בדיקות סלורוגיות, לבדיקת מימידי ההדבקה בקרב האוכלוסייה, אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות הגיבה להנחיה ואמרה, "הנחיית שר הבריאות לבצע לאוכלוסייה בדיקות סרולוגיות לא מציאותית."

לדבריה, "אין במעבדות בישראל דיי כוח אדם לפענח כמאתיים אלף בדיקות סרולוגיות שתוקפן יפוג בשבועיים הקרובים. כזכור, הבדיקות הסרולוגיות נמצאות בישראל ללא שימוש כבר חודשים. הלחץ כעת הוא להספיק להשתמש בהן לפני שיפוג תוקפן".

אדמון הוסיפה, "פענוח הבדיקות הסרולוגיות שונה מבדיקות הקורונה ומבוצע במעבדות אחרות (מעבדות שעוסקות באבחון נוגדנים בדם) שגם כך בעומס עבודה גבוה ועם קשיים לעמוד בהיקפי העבודה".

אדמון קובלת על כל כי כוח האדם אינו התווסף כפי שביקשו, "על מנת לפענח את הבדיקות הסרולוגיות צריך לעכב פענוח של בדיקות לאבחון נוגדנים של וירוסים אחרים כמו צהבת, אדמת, חצבת, מחלת הנשיקה וכדומה. בחודשיים האחרונים התרענו שאיננו ערוכים מבחינת כוח האדם במעבדות לפענוח הבדיקות הסרולוגיות".

אדמון תוקפת את ראשי משרד הבריאות, "משרד הבריאות בחר להתעלם מהאזהרות. התחושה היא של גן ילדים. שמים פלסטר זמני על מערך אחד של בדיקות, ומתעלמים מהעבודה השוטפת במערכת. המעבדות קרובות לנקודה שבה לא יוכלו לספוג ולטפל בבדיקות נוספות שבשגרה".

אדמון קראה להגדיל את היקף כוח האדם במעבדות, "ההסכם שנחתם עם האוצר מתייחס רק לתוספת של כמה עובדים חדשים במעבדות הקורונה בלבד. ברור שמשרד הבריאות חייב להבין שזוהי משימה לאומית להגדיל את היקף כוח האדם בכלל המעבדות הרפואיות במדינת ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מישהו יודע איפה עושים את הבדיקת נוגדנים הזאת?