התובעת בהאג: ישראל חשודה בפשעי מלחמה; נתניהו: "יום שחור לאמת ולצדק"

    איתי גדסי 4 Comment on התובעת בהאג: ישראל חשודה בפשעי מלחמה; נתניהו: "יום שחור לאמת ולצדק"

    התובעת הראשית בהאג המוסלמית פאטו בנסודה הודיעה כי קיימת עליה לפתוח בחקירה כנגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה | ראש הממשלה אמר בתגובה: "לבית הדין בהאג אין שום סמכות לדון בנושא. רק כשמדובר בתביעות שמוגשות על ידי מדינות ריבוניות" |גנץ: "צה"ל הוא מהצבאות המוסריים בעולם"

    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "יתכן הפסקת אש עד ל"ג בעומר ותהיה הילולא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצביעות חוגגת: התובעת הראשית בהאג המוסלמית פאטו בנסודה הודיעה כי קיימת עילה לחקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה בעזה, יהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

     בתגובה ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בנושא במכתב למנהיגים השונים ואמר כי "הפכו את בית הדין לנשק פוליטי נגד ישראל ונגד הקשר לארצנו. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ מולדתם לפשע מלחמה. זה אבסורד. ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית".

    נתניהו הוסיף וציין כי מדובר "ביום שחור לאמת ולצדק – החלטה שערורייתית חסרת בסיס. לבית הדין בהאג אין שום סמכות לדון בנושא. יש לו סמכות לדון רק כשמדובר בתביעות שמוגשות על ידי מדינות ריבוניות, אבל מעולם לא היתה מדינה פלסטינית. התובעת התעלמה לחלוטין מנימוקים משפטיים רציניים שהצגנו בפניה".

    עוד הוסיף ראש הממשלה: "היא גם מתעלמת מהאמת ומההיסטוריה כשהיא אומרת שזהו פשע מלחמה שיהודים חיים במולדתנו, ארץ התנ"ך, ארץ אבותינו. לא נשקוט ולא נרכין ראש בפני העוול הזה".

    לסיום כתב נתניהו: "ארגוני הטרור בירכו על ההודעה ואילו ארה"ב הבהירה כי היא מתנגדת בתוקף לחקירה הבלתי מוצדקת". כזכור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לפני כשנה כי אין לבית הדין בהאג שום סמכויות וכי ארה"ב לא מכירה כלל בגוף המדובר.

    שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד (הימין החדש), הגיבה להחלטת התובעת ואמרה: "החלטת התובעת היא החלטה פוליטית, צבועה וצפויה לצערי. אין לה סמכות לעשות זאת, ועל ישראל להאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותה", אמרה שקד.

    יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב להחלטה הצבועה ואמר: "אני קובע באופן חד משמעי כי צה"ל הוא מהצבאות המוסריים ביותר בעולם. חיילי צה"ל נושאים בכיסם את פנקס רוח צה"ל שהיא רוח של שמירה על טוהר הנשק וכבוד האדם- על כך תמיד הקפדנו ותמיד נקפיד. צה"ל ומדינת ישראל אינם מבצעים פשעי מלחמה."

    עוד הוסיף: "אין בסיס לדרישת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, זוהי החלטה פוליטית ולא משפטית".

    גנץ הבהיר, "אני מדגיש- במאבק על הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל להגן על עצמה: אין קואליציה ואופוזיציה, כולנו נירתם למאבק למען הצדק ולמען זכותנו הבסיסית להגן על מדינת ישראל ואזרחי ישראל".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ככה זה כשהם נלחמים נגד הדת העולם נלחם אתם

    2. 3

      עוד אחת מ'ההישגים המדיניים',
      של מר חידלון.

    3. 2

      אולי יום שחור לביבי.
      14 שנות שנות חושך לתושבי ישראל.

      ביבי נכשלת!
      הביתה!!!

    4. 1

      טיפש חסר דעה מישכותב כך על ביבי וכפוי טובה