ריבלין לשר הפולני: "זוכרים את חסידי אומות העולם"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ריבלין לשר הפולני: "זוכרים את חסידי אומות העולם"

    נשיא המדינה נפגש עם משלחת וטרנים וחסידי אומות עולם מפולין המבקרים בישראל יחד עם השר לענייני וטרנים בממשלת פולין: "חובתנו ללמוד וללמד את הדורות הבאים כדי להבטיח שזוועות השואה לא ישנו"

    צילום: קובי גדעון, לע"מ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה רובי ריבלין נפגש היום (רביעי) עם משלחת וטרנים וחסידי אומות עולם מפולין בראשות השר לענייני וטרנים בממשלת פולין יוזף קספשיק. במשלחת שהגיעה אל בית הנשיא לקחו חלק גם סגן שר הפנים של פולין קשישטוף קוזלובסקי ושגריר פולין בישראל מארק מגיירובסקי לצד קבוצת וטרנים וחסידי אומות עולם.

    הנשיא בירך את חברי המשלחת עם בואם לביקור בישראל ושלח את ברכותיו לעמיתו נשיא פולין: "מרגשת אותי מאוד העובדה שלמשלחת הצטרפו עשרה חסידי אומות עולם. תמיד נזכור את אומץ הלב, האנושיות והדאגה לאחר, מעבר לכל לאומיות, שהביאו אתכם לעמוד איתן מול לחצים אדירים ולהציל נפשות. זוהי יכולת שמעוררת התרגשות אצל כל אדם ובוודאי אצל בן העם היהודי. בדברי ימי ההיסטוריה של העם היהודי ושל העולם כולו, רשומים שמותיהם של חסידי אומות העולם בזהב טהור."

    שר הוטרנים קספשיק הודה לנשיא על דבריו החמים וסיפר על המפגש שנערך השבוע בין חסידי אומות העולם לניצולי השואה ששרדו בזכותם. "כבוד גדול עבורנו להתארח אצלך, יחד עם חסידי אומות העולם בעיקר אחרי ביקור ביד ושם. היה זה מזל גדול שבתקופה שחורה זו נמצאו האנשים שהעזו להציל ולשמור על האנושיות. עבור רבים זהו ביקור ראשון בישראל, וזה מאוד מרגש." עוד אמר: "חשוב לי להדגיש ששיתוף הפעולה המבורך בין המדינות שלנו חשוב מאוד בשמירה על השלום בעולם כולו וחובה עלינו לדאוג שהברבריות שהתרחשה באירופה לא תשוב שוב לעולם."

    הנשיא השיב לשר: "הפאשיזם בתקופת השואה הרס כל חלקה טובה באירופה אבל את כל מה שהתרחש עלינו לתת להיסטוריונים לספר. הפוליטיקאים לא יכולים לקבוע מה קרה היסטורית. כשאנחנו אומרים לעולם לא עוד, אנחנו לא מדברים רק על עצמנו. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות על מנת להבטיח כי הזוועות לא ישובו. בנינו מדינה, יש לנו צבא חזק, אנחנו יודעים להגן על עצמנו בעצמנו אבל העולם צריך להבין שאנטישמיות וניאו פאשיזם הם סכנה ממשית לכולנו. היה זה נשיא פולין לפני 20 שנה שאמר באחריות רבה שקרו בפולין דברים שאסור היה שיתרחשו ומאז אנחנו בונים את היחסים בנינו."

    הנשיא הוסיף: "האנטישמיות מרימה ראשה הנורא והביטויים שלה ברחבי אירופה כולה מדאיגים. עלינו ללמוד מההיסטוריה ולהותיר את המחקר ההיסטורי להיסטוריונים, וזאת כדי לתקן עולם ולהבטיח לילדינו מציאות טובה יותר," אמר הנשיא והדגיש: "המפגש הזה צופה פני עתיד אך לא שוכח את העבר. מפגשים כאלה חשובים מאוד לביסוס הקשרים עם העם הפולני ומדינת פולין."

    במהלך המפגש סיפרה את סיפור משפחתה חסידת אומות העולם יאנינה רוסצ'בסקה, Janina Rosciszewska שאף נפגשה ביום ראשון עם פאבל (פנחס) ואגנר שניצל בעזרת משפחתה כילד בתקופת השואה. "מבחינתי פאבל הוא אח שלי. באחד הרגעים שחשבנו שנחשפנו, אחד היהודים שהסתרנו שאל את אבא שלי האם נמשיך לעזור להם ואבא ענה או שכולנו נחיה או שכולנו נמות. בביקור כאן יש לי הזדמנות ראשונה להודות לכם, בני העם היהודי על הכרת התודה שאתם נושאים לנו כל השנים."



    0 תגובות