וועדת הבחירות משפצת את מתווה פיקוח על הקלפיות: ליכוד ושס חתמו

    איתי גדסי No Comments on וועדת הבחירות משפצת את מתווה פיקוח על הקלפיות: ליכוד ושס חתמו

    האם בוועדת הבחירות מנסים למנוע את חוק הצבת המצלמות? לאחר ישיבת הממשלה הטעונה, במהלכה הוטחה ביקורת כנגד היועמ"ש על התנגדותו הטכנית לחוק. וועדת הבחירות מחפשת לספק את הדרישה לפיקוח אך ללא הצבת מצלמות בקלפי – סיירת טוהר הבחירות עם מצלמות גוף

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הסערה של חוק הצבת מצלמות בקלפיות. לאחר ישיבת הממשלה הטעונה על חוק פיקוח הקלפיות, במהלכה תקף ראש הממשלה והשרים את התנגדות היועמ"ש כנגד פיקוח מסודר למניעת זיופים במערכת הבחירות. מפרסמת וועדת הבחירות המרכזית את המתווה החדש ששופץ מעט מהמתווה הקודם שהציג השופט מלצר, "סיירת טוהר הבחירות".

    על פי ההצעה: סיירת פיקוח על טוהר הבחירות שתהיה מורכבת מכ-3000 מפקחים, חלקם עורכי דין ורואי חשבון, אשר יהיו מצוידים במצלמות גוף משוכללות שעומדות בתקן של המשטרה.

    מפקחים אלה, יסיירו במהלך יום הבחירות בכל הקלפיות בארץ, ויוכלו להפעיל את המצלמות רק באישור נציגי ועדת הבחירות המרכזית כל אימת שיתגלה חשש לפגיעה בטוהר הבחירות. מעבר לכך, בעת ספירת הקולות, הליך הספירה יצולם במלואו בקלפיות בעייתיות מן העבר ובקלפיות שנבחרו עפ"י קריטריונים שגובשו בוועדת הבחירות המרכזית.

    מתווה זה אושר ע"י יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, ונשיאות ועדת הבחירות המרכזית שחברים בה:

    חה"כ דוד ביטן – נציג הליכוד
    חה"כ משה ארבל – נציג ש"ס
    חה"כ גיל סגל – נציג כחול לבן
    מר סמי שושן – נציג מפלגת העבודה

    מהוועדה נמסר: נשיאות הוועדה סברה כי יש במתווה זה, הסדר מספק לכל ההסתייגויות שהועלו, וכי נקיטה בדרך אחרת עלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובסדר התקין של הבחירות.



    0 תגובות