ראה"מ: "בלי צינור החמצן האיראני – חיזבאללה לא יוכל להתקיים"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "בלי צינור החמצן האיראני – חיזבאללה לא יוכל להתקיים"

    ראש הממשלה נאם באירוע האזכרה לזכר חללי צוק איתן הי"ד והעביר מסר תקיף לאיראן: "אם נצטרך לעמוד לבדנו מול איראן וגרורותיה – נעשה זאת" | מסר נוסף אותו העביר נתניהו לארגוני הטרור: "לא ניתן שום חסינות למי שיירו טילים על ישראל גם אם יסתתרו באזורים צפופי אוכלוסייה"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת לבנון השנייה בהר הרצל. ראש הממשלה בנאומו התייחס למתח הגדול מול 'חיזבאללה' בצפון והעביר מסר ברור להנהגה בלבנון: "ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות הצבאית של חיזבאללה בשטחה. גם היא תישא באחריות לתוקפנות הזאת".

    נתניהו דיבר על האפשרות לפריצת מלחמה מול חיזבאללה, במיוחד לאור המשבר החריף בין ארה"ב לאיראן: "במבצע 'מגן צפוני' ניטרלו את מנהרות הטרור שחיזבאללה חפר במשך שנים לשטחנו. אינני רוצה להרחיב כאן על פעולות אחרות שאנו עושים", אמר ראש הממשלה והוסיף, "ההפתעה תגיע במועדה. איננו ששים אלי מלחמה, אבל אם זאת תכפה עלינו אנחנו נכה באויבינו מכה ניצחת".

    על הזרמות הנשק מאיראן לסוריה ולבנון ציין נתניהו: "אנחנו פועלים ללא הרף לסכל את מאמציה של איראן להזרים כספים ונשק לחיזבאללה. ברור לכולכם שבלעדי צינור החמצן האיראני, החיזבאללה לא יוכל להתקיים זמן רב",העריך ראה"מ. "ברגע שתוציא את הפיגומים האיראניים ממנו הוא יקרוס. אבל המאבק נגד התוקפנות האיראנית הוא לא רק שלנו, הוא צריך להיות מאבק של העולם כולו" ציין ראש הממשלה.

    ראה"מ התייחס בנאומו להשתלטות האיראנית על מיכלית נפט במפרץ, "היום שוב ראינו את התוקפנות הזאת באה לידי ביטוי במי המפרץ הפרסי. אני רוצה להזכיר לכם שבמשך שנים ארוכות עמדנו לבד מול תוקפנותה של איראן".

    "הגיע הזמן שהעולם הנאור כולו יבין את חומרת הסכנה של איראן וחיזבאללה. הגיע הזמן שהעולם כולו יתייצב נגדם. לצערי זה עדיין לא קורה במידה המספקת" הביע נתניהו את אכזבתו מהתרדמת האירופאית, והוסיף נחרצות: "כבר אמרתי שאפילו אם נצטרך לעמוד לבדנו מול איראן וגרורותיה – נעשה זאת. כך אנחנו פועלים בסוריה כדי למנוע התבססות של כוחות איראניים שם. לא נאפשר לבנון שנייה בסוריה".

    ראש הממשלה התייחס לאיום הטילים מלבנון והצהיר אף שטח לא חסין מאש צה"ל: "ביחס לאתגר הטילים בלבנון אני מבקש להבהיר עיקרון נוסף חשוב מאוד בעיני שהרמטכ״ל גם הוא הדגיש אותו לאחרונה. לא ניתן שום חסינות למי שיירו טילים על ישראל גם אם יסתתרו באזורים צפופי אוכלוסייה. נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע, אבל לא ניתן חסינות למשגרי הטילים ומשלחיהם – לא בלבנון, לא בעזה, לא בשום מקום".

    ראש הממשלה תקף את ההנהגה בלבנון והכריז כי גם היא תשא בתוצאות במקרה של מלחמה בלבנון: "ממשלת לבנון אינה מביעה התנגדות כלשהי להתבססות הצבאית של חיזבאללה בשטחה. גם היא תישא באחריות לתוקפנות הזאת".

    לסיום אמר נתניהו: "מול אמירות הרהב של נסראללה שבוודאי שמעתם אותם בימים האחרונים, אומר רק זאת – אם נאלץ לצאת למלחמה נוספת, נפעל בעוצמה כבירה ונבטיח את ניצחוננו".



    0 תגובות