הסתיימה פגישת הקבינט בבית הלבן: חילוקי דעות על עוצמת התגובה

    שלמה ריזל No Comments on הסתיימה פגישת הקבינט בבית הלבן: חילוקי דעות על עוצמת התגובה

    בריטניה העבירה הצעה לארה"ב לתקוף תקיפה נקודתית באיראן | שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ייפגש עם ראש הממשלה ביום ראשון " האיראנים מפרסמים את סרטון הפלת הכטב"מ

    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר הסתיימה ישיבת עדכון ביטחונית בנוגע לאיראן, בהשתתפות נשיא ארה"ב בכירי הסנאט והקונגרס ומנהיגי המפלגות בכירים בפנטגון ובמועצה לביטחון לאומי. על פי הפרסומים בכלי התקשורת בארה"ב היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון תמך בתגובה חריפה כנגד איראן. מול טראמפ שרוצה גם הןא בתגובה חריפה אך לא להגיע להידרדרות כוללת מול איראן. מדיווחים בכלי התקשורת עולה כי הפנטגון החליט על תקיפה תהיה נקודתית כנגד איראן.

    טראמפ אמר מוקדם יותר היום, כי הכטב"מ הופל בשטח הבינלאומי ולא מעל איראן. העולם כולו דרוך לקראת ההחלטה של נשיא ארה"ב האם יתקוף באיראן בתגובה על פעולת ההתגרות הקיצונית או שיסתפק במתקפה כנגד מיליציות איראניות באזור. היום אמר טראמפ לכתבים כי "בקרוב הם יגלו" מה תהיה התגובה.

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בשיחה עם כתבים, כי לא בטוח שהאיראנים התכוונו להפיל את המטוס. בישראל חוששים כי תגובה אמריקנית רפה תוביל לתקיפה איראנית כנגד ישראל באמצעות חיזבאללה.

    שר החוץ האמריקני מייק פומפאו יגיע לפגישה בישראל עם ראש הממשלה ביום ראשון.

    נשיא איראן רוחאני אמר היום: אנו מחזיקים בחלקי המלט האמריקני שהופל בשטחנו. במקביל, פרסמו האיראנים סרטון של ירי טיל הנ.מ לעבר המטוס.

    קודם לכן אמר מזכיר המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמח'אני, בראיון לערוץ הרוסי RT בשפה הערבית כי איראן אינה לוקחת ברצינות את טראמפ ואת הצהרותיו. לדבריו, אם ארה"ב תתקוף באיראן – תהיה לכך תגובה

    מקור דיפלומטי הבריטי אומר כי בריטניה הציעה לאמריקה לצאת לתקיפה איכותית מוגבלת כנגד מפקדות של משמרות המהפכה האיראנית באיראן.

    האיראנים מפרסמים את סרטון הפלת הכטב"מ:



    0 תגובות