ההבדל הדק בין נתינה מרצון לניצול

    אריאל כהן 3 Comment on ההבדל הדק בין נתינה מרצון לניצול

    האם אנו מרגישים מנוצלים אחרי עשיית חסד? למה זה קורה ומהיכן זה נובע | אימון אישי עם אריאל כהן

    כותב השורות צילום: באדיבות המצלם
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משה כהן פנה לשירות לקוחות של מוצר חדש שקנה, עקב תקלה  שהתגלתה לאחר הקנייה, הוא התקשר למספר הטלפון שקיבל, אך הנציגה האדיבה הסבירה לו, כי הוא פנה לחברה הלא נכונה והציעה לו לפנות לחברה ממנה קנה את מוצר, משה שהבין כי טעה הודה לנציגה וניתק את השיחה בצורה רגועה ואולי אפילו בחצי חיוך.

    לאחר חיפוש מצא משה את המספר הנכון של החברה, ממנה קנה את המוצר, אך מחמת העומס הרב על הקווים, המענה קולי הודיע לו בצורה לקונית: עקב העומס הרב, נציגי החברה לא יוכלו לטפל בפנייתו.

    כאן משה כבר איבד את סבלנותו לנוכח חוסר השירות שקיבל…

    מה ההבדל בין שתי צורות המענה שקיבל? על כך במאמר שלפניכם:

    כשאתם שומעים את המונח שירות, מה עולה לכם בראש?
    האם נתינה היא שרות? והיכן עובר הגבול בין הקרבה לשירותיות?

    לעיתים, עם כל הרצון לתת ולסייע אנו חשים לאחר מעשה כי וויתרנו על עצמנו, הנתינה הייתה ללא קבלת תמורה ובמבחן התוצאה אנו חשים מנוצלים (אין הכוונה למקום שאדם מחליט כי יש כאן מצוות חסד וזה עצמו הרגשה שגורמת לו לסיפוק ומאפשרת לו במבחן התוצאה לא להרגיש מנוצל), בהרבה מן מקרים הדבר נגרם מנטייה של הנותן לריצוי כלפי המקבל, או מאי נעימות או ממגוון סיבות נוספות שונות ומשונות.

    נכון שאנו כיהודים מאמנים מחויבים לקיים מצוות חסד, אך חסד שבסופו האדם מרגיש מנוצל, הוא חסד שבסיכוי סביר גם ישפיע על איכות חייו. לדוגמא שמחת החיים שלנו, היחס לילדיו ולאשתו, או במישורים אחרים במהלך החיים, יש בה טעם לפגם ומעבר לכך.

    ולכן לצורך כך, אציע לזהות מקומות, אשר במבחן התוצאה ההרגשה הכללית היא, כי חשתי ניצול לאחר נתינה ואנסה לפעול רק מתוך זהות אינטרסים.

    ברוב המקרים כאשר במבחן התוצאה יש הרגשה של ניצול, יש לכך השלכות הנובעות מתהליך הנתינה, נתינה מתוך מחויבות ומחיר כבד מאוד ששילם הנותן בכדי לתת את השירות.

    לסיום בקשה אישית לאור פניות רבות אנו נשלב משבוע הבא שיתופים מן הקוראים. אשמח להגיב לפונים נוספים ולהעלות כאן זוויות שיתקבלו כמובן ללא שם וזיהוי.

    כמו כן, אפשר לשתף על שירות שאתם חשים כי הדבר הופך לניצול, או על כל נושא אחר שתבחרו שתקוע ולא משרת אתכם כיום. זכרו כל עוד הנתינה לא יוצרת זהות אינטרסים אין כן נתינת שירות איכותי.

    לתגובות

    0523455323

    [email protected]

    הכותב הינו מאמן אישי ועסקי מורשה מטעם תות תקשורת ותוצאות של אלון גל ויועץ שיווקי ומקדם מכירות במוצרי חדשנות במגזר החרדי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל מילה בסלע..ניכרת חוכמתו של הכותב ויכולתו הטובה להעביר מסרים חדים וקולעים בכתיבה מצויינת מלאת חכמת חיים..תודה והצלחה ענקית בהמשך !!