צפו: העיתונאי הישראלי כורז במסגד

    עמית דניאל No Comments on צפו: העיתונאי הישראלי כורז במסגד

    העיתונאי היהודי יצחק כרמלי המשמש גם כחוקר תפוצות ישראל ברחבי העולם, מספר על ההשתלטות המוסלמית על אזורים נרחבים באפריקה ובדרום מזרח אסיה | "הסעודים ומשנתם הקיצונית משתלטים על שבטים נרחבים" | וגם, מה קרה כשהוזמן לכרוז במסגד מקומי?

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתיעוד וידאו מלב אפריקה, נראה העיתונאי היהודי יצחק כרמלי, כורז את קריאת המסגד כשלאחריה מוסיף את "השם הוא המלך ואין עוד מלבדו". "שנים שאני עוקב אחרי התפשטות האיסלאם והשתלטותה על חלקים נרחבים בדרום מזרח אסיה ובאפריקה באיזור שמדרום לקו המשווה", הוא מספר לאתר קול חי, "ובכמה מביקוריי הוזמנתי, לשאת דברים. הם אינם ידעו שאני יהודי ואת שאר המילים שאמרתי בעברית אשאיר תחת חיסיון", הוא אומר.

    כרמלי מספר כי מה שהביא אותו למעקב אחר האיסלאם באזורים אלה, הוא העובדה שהתקשורת מתעמקת בעיקר באיסלאם השוטף את אירופה ומנסה להשתלט על אזרחיה. "מטבע הדברים זרקורי התקשורת מופנים כלפי אירופה ששינתה בעשור האחרון את האיזון הדמוגרפי ופחות מתייחסת למה שקורה ביבשת השחורה הנשלטת יותר ויותר על ידי מוסלמים".

    הוא טוען כי "מדינות שהיה בהן אחוז מוסלמי קטן, מתמודדות היום עם שטף מוסלמי שלא היה כמותו. הפיתויים המגיעים ישירות מאיראן וסעודיה, מביאים איתם את האיסלאם הרדיקאלי".

    כרמלי אומר כי "המאבק והתחרות בין סעודיה המייצגת את הזרם הסוני באיסלאם, לאיראן המייצגת את השיעה, בא לידי ביטוי בפעולות כלכליות ומפעלי "רווחה" כביכול, שנעשים בנפרד על ידי היריבות המושבעות. אט אט, הקו הוירטואלי שהפריד בין מדינות צפון אפריקה הערביות – איסלאמיות לשאר מדינות אפריקה, נפרץ. האיסלאם מחלחל ומתפשט דרומה אל שאר מדינות אפריקה", הוא טוען.

    בסיוריו הרבים הוא אומר כי טביעות האצבע של סעודיה מורגשות אף יותר מאיראן. "נראה כי במאבק בין איראן לסעודיה, ידה של האחרונה על העליונה. הסעודים בנו מסגדים רבים באפריקה והלך הרוח הקיצוני שלהם נפרש גם הוא אט אט בלב דרום אפריקה".



    0 תגובות