בכירי צבא אמריקאים: אי קביעת גבולות ימיים תביא להתלקחות

    מוטי סבן No Comments on בכירי צבא אמריקאים: אי קביעת גבולות ימיים תביא להתלקחות

    במכון למדיניות ואסטרטגיה ימית, התנהל דיון מיוחד בהשתתפות מפקד חיל הים האמריקאי, פרופ' חורב מנהל המרכז, ואלוף במיל' עמי איילון. הדיון עסק בעומק האסטרטגי של ישראל בים ודרכי הפעולה האפקטיביים

    האסדה הישראלית שבמחלוקת צילום: פלאש 90
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אוניברסיטת חיפה אירחה היום (רביעי)  חוקרים בכירים ממכון האדסון האמריקאי ללימודי ביטחון, ביניהם האדמירל במיל. גארי ראפהד, מפקד חיל הים ה-29  של ארה"ב בשנים 2007 – 2011, סגן האדמירל דוד ג'ק דורסט ומנהל המכון, דאגלס ג'יי פיית', לשעבר סגן שר ההגנה האמריקני.

    הבכירים קיימו סדנה עם חוקרים  מאוניברסיטת חיפה  בראשות ראש מרכז חיפה למחקרי מדיניות ואסטרטגיה ימית, פרופ' שאול חורב, באוניברסיטת חיפה ואלוף (מיל.) עמי איילון, יו"ר הועד המנהל של המרכז.

    פרופ' חורב: "מטרת הסדנא היא ללמוד ולהעריך במשותף מה צפוי להיות טבע הלחימה הימית באזור בעשורים הקרובים ולבחון דרכים שבהן יכולות ממשלות ארה"ב וישראל לשתף פעולה בהתמודדות עם האתגרים הבאים". אדמירל ראפהד: "היעדר אסטרטגיה ימית ישראלית סדורה תעמיד את ישראל בסיכון רב מול שכנותיה".

    אדמירל ראפהד: "על ישראל לפעול בכמה חזיתות. עליה לשקול מחדש את יכולותיה הימיות נוכח איומים חדשים מן הים, ליישם מדיניות משפטית ורגולטורית, בדומה למדינות אחרות שהן יצואניות אנרגיה ומעל הכל – אימוץ דימוי מנטלי של מדינה שהיא בבחינת מעצמה ימית אזורית המבטיחה את עתידה האנרגטי ומגנה על גבולותיה בצורה אפקטיבית".

    פרופ' חורב: "חשיבותו האסטרטגית של הים התיכון רק עולה. הים מעניק לישראל עומק אסטרטגי ומגדיל את שטחה, ממנו ניתן לפעול מבחינה צבאית, מאשר השטח היבשתי. ההתפתחות הטכנולוגית, כמו גם משאבי הטבע המתגלים בו, משנה לחלוטין את אופי האיומים הימיים על המדינה ואל לנו הקל בהם ראש".

    unnamed



    0 תגובות