200 מטר אורך: המכשול הימי הענק שמוקם בגבול הרצועה

    מוטי סבן 3 Comment on 200 מטר אורך: המכשול הימי הענק שמוקם בגבול הרצועה

    ישראל הקימה במהירות שיא את פרוייקט המכשול הימי בגבול רצועת עזה | המכשול נועד לחסום, את ניסיונות החדירה של הקומנדו הימי של חמאס במקרה של מלחמה | על האי הגדול תוצב גדר גבוהה עם אמצעים טכנולוגים מתקדמים | צפו בפרויקט המסקרן

    צילום: פלאש 90
    21:15
    28.05.24
    נתי קאליש No Comments on היסטורי: גדולי ישראל קוראים להצטרף ללימוד הלכות שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגנה ימית: משרד הביטחון הולך ומשלים את פרוייקט ההגנה הימית בגבול רצועת עזה, מדובר בבניית אי עפר, לאורך 200 מטרים מהחוף, רוחב המכשול כ-50 מטר על המכשול תוקם גדר שתתנשא לגובה 6 מטרים.

    בנוסף, על המכשול הענק, יותקנו אמצעי ביטחון נוספים שיעניקו כיסוי מלא, להתרעה על חדירות לשטח ישראל מכיוון הים. המת המכשול הימי החלה לפני כחודשיים והפקוייקט הענק יושלם עד סוף השנה.

    DCIM100MEDIADJI_0037.JPG

    עלות המכשול הימי מוערך בין 20 ל-25 מיליון שקל. לדברי ראש מינהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר: "המכשול הוא מסוג שובר גלים בלתי חדיר, שיורכב משלוש שכבות: מתחת למים, שכבה שתורכב מאבן שריון ושכבה שלישית של גדר 'תלתלית'. נוסף לשכבות אלה, תוקם גדר נוספת שתקיף את המתחם באופן שייתן מענה לאיום הביטחוני".

    fcd8a1e5-b45e-4d30-95bd-d0c0263e2cbc

    שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) להתקדמות בתוכנית ואמר כי "העבודות להקמת המכשול סביב רצועת עזה, היבשתי והימי, מתקדמות בקצב מהיר ומרשים. בכל יום שעובר יכולות הסיכול שלנו סביב הרצועה הולכות ומתחזקות".

    ‏‏צילום מסך (70)

    בניית המכשול נועדה בעיקר למנוע את חדירת הקומדו הימי של חמאס, בו הארגון משקיע מליוני דולרים באימונים ובקניית אמצעי צלילה והסוואה מתקדמים ונשק מתאים. במהלך 'מבצע צוק איתן' ישראל עלתה על חוליית קומנדו ימי שהצליחו להכנס לישראל והחולייה חוסלה.

    בשנים האחרונות חמאס למד את יתרונות הימיים מול ישראל ומקים כח צבאי איכותי, שינסה לחדור לישראל ולבצע במדינה פיגועים קשים כנגד ישראל.

    צילום: פלאש 90


    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      פשוט בזבוז כסף הרי בין כה וכה הם יבאו עד קרוב לשם ולא יעשו להם כלום וכשלא יראו יעברו אתו או יחבלו בו

    2. 2

      יופי יש להם אטרקציה חדשה