זה קורה: נשיא ארה"ב מועמד לפרס "נובל לשלום"

    מוטי סבן No Comments on זה קורה: נשיא ארה"ב מועמד לפרס "נובל לשלום"

    שני מחוקקים נורבגים נמרצים, הגישו לוועדת פרס נובל, את שמו של נשיא ארה"ב כמועמד "לפרס נובל לשלום". עכשיו נשאר לראות האם האירופאים שלא ממש מחבבים את הנשיא הנמרץ, יעניקו לו את סמל השלום.

    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    לאחר הצהרת נשיא ארה"ב היום (רביעי) כי העולם בטוח הרבה יותר עכשיו וכי אין איום גרעיני מצד צפון קוריאה. פוליטקאים רבים הגיבו בהערכה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הצעד ההיסטורי שעשה והביא את רודן צפון קוריאה לשולחן הדיונים ולחתימה על הסכם שלום ראשוני שייושם בקרוב.

    בעקבות כך שני מחוקקים בפרלמנט של נורבגיה הגישו את שמו של נשיא ארה"ב כמועמד לקבלת פרס "נובל לשלום" על פעולותיו ההיסטוריות לפירוז צפון קוריאה מנשק גרעיני, סיום המלחמה בין הקוריאות, והסכםשלום הדדי לפיתוח הצפון.

    מציעי המועמדות הם חברים במפלגת השלטון הנורבגית, 'מפלגת הקידמה'.

    גם אם יזכה נשיא ארה"ב בפרס שאליו כוספים מנהיגים רבים מהעולם, הוא יקבל את הפרס רק בשנה הבאה, מכיוון שהמועד להגשת פרסים לשנה הנוכחית הסתיים.

    צריך לזכור שבאירופה לא ממש מתלהבים להעניק לנשיא טראמפ את אות הכבוד הגדול ביותר בעולם מבחינתם, מכיוון שטראמפ רק חודש ימים לפני יצא מהסכם הגרעין, שהיה פסגת גאוותם ומטיל סנקציות אדירות על חברות אירופאיות שיעיזו לעשות עסקים עם האיראנים, לטענת האירופאים ביטול הסכם הגרעין יביא לאלימות במזה"ת ולכן אינם מעונינים להעניק לו את הפרס.

    להצעת הפרס לאיש מסויים יכולים חברי פרלמנט, אנשי אקדמיה וחוקרים מכל העולם רשאים להציע מועמדים לפרס נובל לשלום. בשנה ממוצעת מקבלת ועדת הנובל באוסלו מאות מועמדויות. השנה הגיע מספר המועמדים לשיא של 330.

     



    0 תגובות