חוק צילום החיילים: 10 שנות מאסר למתעד חיילים בפעילות מבצעית

    איתי גדסי No Comments on חוק צילום החיילים: 10 שנות מאסר למתעד חיילים בפעילות מבצעית

    במסגרת חקיקה נגד מי שיתעד חיילי צה"ל בתפקיד ויפיץ את החומרים, מוצע להשית עונש מאסר ממושך על מי שיצלם או יפיץ תיעוד של חיילי צה"ל בשטח

    18:54
    07.05.24
    צבי טסלר No Comments on ההתייקרות מגיעה אלינו לכיס: מחירי סל המזון ברשתות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק העונשין – איסור צילום ותיעוד של חיילי צה"ל תעלה היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. על פי השינוי המוצע בחוק, מי שהסריט, צילם או הקליט חיילים בעת מילוי תפקידם, בכוונה לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל, דינו – מאסר חמש שנים. באם התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו – מאסר עשר שנים".

    עוד מוצע בחוק, להחיל איסור הפצת תכני הצילום או ההקלטה ברשתות החברתיות או בתקשורת הממוסדת. העובר על הוראה זו בכוונה לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל, דינו – מאסר חמש שנים, באם התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו – מאסר עשר שנים" הוצע.

    בדברי הסבר להצעת החוק נכתב: "כבר שנים רבות שמדינת ישראל עדה לתופעה מדאיגה של תיעוד חיילי צה"ל, באמצעות צילומי וידאו, סטילס והקלטות שמע, על ידי ארגונים אנטי ישראליים ופרו פלסטיניים וארגוני BDS שונים. במקרים רבים, הארגונים מבלים ימים שלמים בסמוך לחיילי צה"ל בהמתנה קצרת רוח לפעילות שניתן לתעד בצורה מוטה ומגמתית ובאמצעותה להטיל קלון על חיילי צה"ל".

    לדברי המציעים, התיעוד נעשה לרוב, תוך הפרעה לפעילותם השוטפת והמבצעית של חיילי צה"ל, ואף לעיתים תוך הטחת האשמות ועלבונות בפניהם. כאמור, התיעוד הוא מגמתי וערוך בצורה חד צדדית, שמטרתו אחת – לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל.

    "מרבית הארגונים הנ"ל נתמכים ע"י עמותות, ארגונים וממשלות בעלות אג'נדה אנטי ישראלית מובהקת, אשר משתמשים בתכנים המגמתיים האלה לשם פגיעה במדינת ישראל ובביטחונה. על כן, החוק המוצע מבקש לאסור לאלתר את פעולות התיעוד של חיילי צה"ל, למען ביטחונה של מדינת ישראל".

    יוזם החוק, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב אומר: "הגיע הזמן לשים סוף להפקרות הזאת, לא ייתכן שכל פעיל או ארגון שמאל, אשר נתמכים ע"י ישויות זרות, יקבלו גישה חופשית ויתעדו באין מפריע את חיילי צה"ל בעת מילוי תפקידם. עלינו מוטלת האחריות לספק לחיילי צה"ל את התנאים האופטימליים לביצוע תפקידם, מבלי שיצטרכו לחשוש מאיזשהו פעיל או ארגון שמאל שיפיצו את תמונתם לשם עשיית שיימינג והטלת קלון עליהם".

    (תמונת אילוסטרציה)



    0 תגובות