שגרירות מאחדת, מנהיג הדמוקרטים: משבח את טראמפ על השגרירות

    מוטי סבן No Comments on שגרירות מאחדת, מנהיג הדמוקרטים: משבח את טראמפ על השגרירות
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפתעה מבורכת ביום חגיגות העברת השגרירות נשמעת ממפלגתו של ברק אובמה. היום (שני) מנהיג הדמוקרטים בסנאט הסנאטור צ'אק שומר הודיעה על תמיכה חד משמעית בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, לדבריו: עניין העברת השגרירות הוא "בצעד שהתעכב זה זמן רב מדי, העברנו את השגרירות שלנו לירושלים" אמר שומר והמשיך: "לכל אומה שמורה הזכות לבחור את עיר הבירה שלה. אני תמכתי בחקיקה לעשות כן לפני שני עשורים. אני משבח את הנשיא טראמפ שעשה זו".

    אין זה סוד שבישראל רוצים לחזק את הקשר עם המפלגה הדמוקרטית ואף הוזמנו לחגיגות העברת השגרירות סנאטורים מהמפלגה, ואכן משלחת של המפלגה הדמוקרטית הגיעה לארץ להשתתף בחגיגות, גם השגריר לשעבר הוזמן ואף הוא הגיע.

    שומר הינו סנאטור יהודי שנבחר ב-2016 חהיות מנהיג הדמוקרטי בסנאט, שומר פוליטיקאי מוערך בוושינגטון, התנגד להסכם הגרעין עם איראן ותמך בשחרור יונתן פולארד דעותיו הם פרו ישראליות והוא אף חבר בארגון אייפא"ק.

    התגובות בעולם היו מעורבות: אירופה מתנגדת להעברת השגרירות, אך רומניה וצ'כיה מתכוונות כן להעביר את השגרירויות שלהם גם לבירה. בריטניה הוציאה הודעה בו היא מבהירה כי היא לא תעביר את השגרירות שלה לבירה. מדינות גווטאמלה העבירה את השגרירות ופרגוואי בעקבותיה ואף היא תעביר את המבנה לירושלים בסוף החודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בכמה הזדמנויות: כי צפויות מדינות נוספות בקרוב להודיע על העברת השגרירות שלהם לירושלים.



    0 תגובות