ברוך דיין האמת: הרב משה רייך ז"ל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ברוך דיין האמת: הרב משה רייך ז"ל

    הרב משה רייך ז"ל נפטר בפתאומיות לאחר שלקה באירוע לבבי אמש

    צילום: משה גולדשטיין
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוך דיין האמת. הרב משה רייך ז"ל, מחשובי חסידי צאנז, נפטר בפתאומיות והוא בגיל 65.

    מקורביו מספרים כי אתמול עוד התפלל במניין הקבוע בבית הכנסת בירושלים. אתמול הוא אושפז אמש בבית החולים זיו בצפת עקב אירוע לבבי וכאמור, הבוקר נלקח לבית עולמו.

    הרב רייך בן ה-65 היה מחשובי חסידי צאנז קלויזינבורג והיה ממקורביו של האדמו"ר זצ"ל בעל השפע חיים, הרב רייך היה ממקורביו של שר הפנים אריה דרעי ושכנו הקרוב, התלווה אליו בתקפת מאסרו הקשה ולאחר מכן סייע לו בעסקים אישיים.

    בין עסקיו של הרב רייך ישנה חברה טכנולוגית המעסיקה מאות נשים חרדיות במודיעין עילית ועוסקת באחסון דיגיטלי של מידע.

    בנוסף היה מיוזמי ומקימי הקהילה החסידית צאנז בעיר טבריה וממריצי הפרויקט האחרון להקמת מאות יחידות דיור בעיר צפת, פרויקט שהתקדם בשנה האחרונה. מקורביו מספרים כי היה בעל צדקה גדול והשתדל לתרום לכל מי שהיה ניגש אליו בבקשה תרומה וצדקה.

    הרב רייך שהה ביממה האחרונה בדירתו בעיר צפת ובאמצע הלילה חש בליבו ופונה לבית החולים זיו בצפת בני משפחתו הזמינו הבוקר מסוק בכדי להעבירו לבית החולים תל השומר אך כאמור השיב את נשמתו.

    היה ממתפלליו הקבועים לש בית הכנסת אמרי שפר ברחוב קצילנבוגן בהר נוף. בשנים האחרונות של חייו של מרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זיע"א, היה מתפלל בשבתות בבית הכנסת בביתו. בשנים האחרונות היה מקפיד לצאת לפחות אחת לחודש לדירה שרכש בעיר צפת ובימי שישי היה עולה לקברי צדיקים בבית העלמין העתיק בעיר.

    (התמונות באדיבות משה גולדשטיין)

    משה רייך והאדמור מצאנז



    0 תגובות