תגובת ראשי המועצות ביו"ש להחלטה האמריקאית: הכל תלוי בנתניהו

    אריאל שרפר No Comments on תגובת ראשי המועצות ביו"ש להחלטה האמריקאית: הכל תלוי בנתניהו

    ההתיישבות קבלה רוח חדשה מארה"ב • יו"ר המועצה הדתית באפרת בוב לנג לאתר קול-חי: לפי החוק היבש אף פעם לא היו "שטחים כבושים"

    טראמפ צילום: צילומסך: abc news
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההחלטה אותה ניתן לכנות היסטורית בה הפסיקו במשל ארה"ב לכנות את יהודה ושומרון כשטחים כבושים מהדהדת בשדרות ההנהגה בהתיישבות היהודית ביו"ש.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיש לאחרונה בקשה לשינוי הכינוי של מתאם פעולות הממשלה בשטחים למתאם ביהודה ושומרון אמר בתגובה כי "הסרת המונח "שטחים כבושים" היא ההוכחה הניצחת לכך שהכדור תמיד נמצא בירושלים".

    "מי שמכתיב את סדר היום הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא שום אדם אחר. תמיד הכדור היה בירושלים. גם מי שטען בתקופת אובמה כי ידיו כבולות, ברור לו שבעידן כזה, כשהתפיסה הבסיסית בארה"ב כל-כך שונה, ראש הממשלה יכול לעשות היום כל מה שהוא רוצה וזה תלוי בו. התביעה שלנו לבנית ישובים ביהודה ושומרון, להחלת ריבונות, היא תביעה נכונה, ויש כאן הזדמנות היסטורית שאסור לפספס אותה".

    דגן הוסיף כי זה הזמן לתנופת בניה. להקמת ישובים חדשים, ולהחלת ריבונות ולדבריו גם אם תהיינה מחאות מכאן או משם – זה לא ישפיע על התוצאה הסופית.

    "התפיסה הבסיסית בארה"ב היום שונה לגמרי מבעבר, ומאפשרת לראש הממשלה לעשות הכל וזה תלוי בו. עינינו נשואות לראש הממשלה. ולא לבית הלבן. אנחנו מצפים לראות במת"ע הקרובה (בדיון הקרוב בנושא בנייה ביו"ש) את הביטוי הברור לכך שראש הממשלה אכן שייך למחנה הלאומי", אמר ראש מועצת השומרון דגן.

    ראש מועצת הר-חברון יוחאי דמרי הצהיר בשמחה: "לאחר 40 שנה מנשבת רוח חדשה מאמריקה, תפיסת הממשלים האמריקניים עד כה הייתה המכשול העיקרי לשלום וגרמה לניסויים מסוכנים וליבוי הסכסוך. כעת חובה עלינו להסתכל קדימה לא הסתפק באמירות החשובות ולפעול כל עוד ניתן לתקן עוולה בת 50 שנה, על הממשלה להחיל בהקדם ריבונות בשטחי יהודה ושומרון שתטיב עם האוכלוסיות כולם ותוביל לפתרון המיוחל".

    יושב ראש המועצה הדתית במועצה המקומית אפרת בוב לנג אמר לאתר קול-חי שתושבי אפרת ויו"ש שמחים על ההחלטה האמריקנית החדשה כי "לפי החוק היבש האזורים בהם הם גרים לא היו מעולם שטחים כבושים על פי החוק היבש וזה רק עשה נזק לישראל שכך כינו אותם".

    לנג, יליד ארה"ב ותומך המפלגה הרפובליקנית בראשות הנשיא טראמפ שגר באפרת כבר כמעט 43 שנה-אומר כי החלטת ארצות הברית בעידן הנוכחי להימנע משימוש במונח "שטחים כבושים" במסמך רשמי והעברת השגרירות לירושלים בירת ישראל מעידות על הבנה נכונה של החוק הבינלאומי בניגוד לירדן שסירבה לקרוא לשטח יהודה ולשייכו ליהודים ושומרון בהקשר לתקופת התנ"ך.

    לדברי ראש המועצה הדתית לנג כשאתה מסכים לכנות חבל ארץ כבוש זה הופך אותו מיד ללא שלך וכשאתה מכנה ישוב יהודי רשמי בארץ ישראל התנחלות (מונח שלנג מוכן לוותר גם עליו בשמחה) זה מקום שנפלת עליו בלי עבר היסטורי שמוכח בתנ"ך ובלי זכות להיות שם. ולנג מסכם: "היהודים יושבים בארץ ישראל כבר קרוב ל-4,000 שנה יותר מכל עם אחר באזור ולכן החיזוק הרשמי לכך בהחלטת הבית הלבן להפסיק לכנות במסמך רשמי לזכויות אדם את אזורי יהודה ושומרון ושאר הישובים היהודיים "שטחים כבושים" זו בהחלט בשורה משמחת".



    0 תגובות