רפורמת הכשרות: הרבנות הכשירה אלפי משגיחים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רפורמת הכשרות: הרבנות הכשירה אלפי משגיחים

    השבוע התקיימו מבחני הרבנות הראשית לישראל ונבחנו למעלה מ-2,500 נבחנים במבחני רבנות ודיינות בבית הארחה בבית וגן בירושלים במגוון נושאים וביניהם כ – 500 נבחנים שנגשו למבחני הסמכה של משגיחי ומשגיחות כשרות

    הכניסה לרבנות הראשית לישראל • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע התקיימו מבחני הרבנות הראשית לישראל במגוון תחומי לימוד ונבחנו למעלה מ- 2500 נבחנים. בשנה האחרונה השתתפו במבחני הרבנות למעלה מ- 10,000 נבחנים, הנושאים עליהם מתקיימים מבחני הרבנות נוגעים לתחומי הלכה רבים ומגוונים בנושאי רבנות, דיינות, רבנים צבאיים, רבני תפוצות, משגיחי כשרות, שו"בים (שוחטים ובודקים) ועוד.

    ברבנות הראשית מציינים בסיפוק כי במועד הנוכחי האחרון נבחנו למעלה מ- 2,500 נבחנים במקצועות השונים, גידול המראה את האמון הרב שרוחש הציבור למבחני הרבנות. עוד ניתן לראות כי חל גידול משמעותי בכמות הנבחנים למשגיחי הכשרות כאשר במועד הנוכחי נבחנו כ- 500 משגיחי כשרות, נבחנים אלו מצטרפים ליותר מ- 900 נבחנים שנגשו בשנה וחצי האחרונות למבחני ההסמכה של משגיחי כשרות נתון זה נובע בעיקר בשל החלטות וועדת היישום להסדרת מערך הכשרות ע"פ יועסקו במערך הכשרות רק משגיחי כשרות המוסמכים על ידי הרבנות הראשית ובעקבות הנחיה של מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן לראשי המועצות הדתיות ורבני הערים להיערך ליישום מתווה הכשרות ולפעול שכלל משגיחי הכשרות יוסמכו לשמש כמשגיחי כשרות על ידי הרבנות הראשית לישראל. בנוסף, במועד זה נבחנו גם מספר משגיחות כשרות, ולצורך כך הותאמה כיתת בחינה עבורן.

    בנוסף, כחלק מהליך השיפור שחל במחלקת בחינות והסמכה ברבנות ובהתאם ליעד שנקבע למתן ציונים לנבחנים, העומד על 90 ימי עבודה, פורסמו הציונים של מועד הבחינות האחרון כשבועיים לפני הזמן. שיפור זה מהווה הקלה של ממש על הנבחנים בכל הקשור למתן הציונים והוא התאפשר בין היתר בעקבות תוספת של 60 בוחנים נוספים שהצטרפו למערך בודקי הבחינות של מבחני הרבנות הראשית. בנוסף מציינים ברבנות הראשית את פתיחת נוהל הערעורים על מבחני הרבנות הראשית עליו עמלו רבות בשנים האחרונות כל זה לטובת הנבחנים, שיפורים אלה באים בנוסף להקמת מערכת ממוחשבת בה כל נבחן יכול לקבל את ציוניו ואת המידע הנצרך לו באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות, במסגרת הליך השיפורים במחלקת הבחינות, חולק שאלון לבחינת שביעות רצון הנבחנים מהליך הבחינות וכך ניתנה הבמה למתן הצעות ייעול ושיפור, שנבדקים ומיושמים לצורך המשך התייעלות מחלקת הבחינות ברבנות הראשית.

    במהלך הבחינות הגיע הרב הראשי לישראל מרן הגר"ד לאו שליט"א וכן ומנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן לעקוב מקרוב ולהתרשם מהליך הבחינות, לברך את הנבחנים בברכת הצלחה ומעקב אחר שמירת טוהר הבחינות.



    0 תגובות