בנט: "ליברמן ולפיד רוצים מחר בצה"ל 17 כשרויות?"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "ליברמן ולפיד רוצים מחר בצה"ל 17 כשרויות?"

    שר החינוך נפתלי בנט הנחשב למוביל, יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, את ניסיונות הפשרה בנושא חוק הגיוס ותקציב המדינה, אומר כי עדיין מדובר בפייק משבר: "יש פה לא רק פייק משבר – יש פה פייק מנהיגות"

    בנט וליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, דיבר בפתח ישיבת סיעתו 'הבית היהודי' ואמר: "לפני שעתיים שמעתי התבטאויות מסוימות ואני רוצה להבהיר: חבר'ה, פה זה ארץ ישראל. מי שבנה את מדינת ישראל הם ספרדים ואשכנזים גם יחד – דתיים וחילונים, ימין ושמאל. רועי קליין שכב על רימון והציל חיים, כמוהו גם נתן אלבז. הקיבוצניקים בנו את מדינת ישראל, ותושבי עיירות הפיתוח בנו את מדינת ישראל בגליל ובנגב. אימת הגרדום לא הבדילה בין לוחמי החירות מאיר פיינשטיין למשה ברזני. כולנו יחד וזו האמת".

    "עבור אלו שאינם זוכרים – התיקון הוא יישום דו"ח ועדת ביטון במערכת החינוך כבר בשנה שעברה, כדי שדור העתיד יכיר את התמונה המלאה. אני שמח לומר שגם בחומרי הלימוד, גם בתכניות הלימוד, גם במערכים הלא פורמליים במערכת החינוך ובעיקר במבחני הבגרות שזה הדבר האמיתי – היום אנחנו מספרים את הסיפור היהודי-ציוני המלא של מדינת ישראל".

    בעניין הפוליטי שעומד על הפרק בנושא חוק הגיוס, אמר בנט: "אמרנו לפני כשבוע שמדובר בפייק משבר, ואנחנו עומדים מאחורי זה. אבל יש פה לא רק פייק משבר – יש פה פייק מנהיגות, שמעדיפה מרדף אחרי סקרים מלהגיד את האמת לבוחרים ולהתמודד עם האמת. אנחנו צריכים להגיד את האמת והאמת היא כזו, ואני רוצה שכל מדינת ישראל תראה את זה: בעשור האחרון הגיוס החרדי גדל משנה לשנה. בעשר שנים צמחנו פי עשרה – מפחות מ-300 ל-3,000 מתגייסים חרדים. זה נקרא בשורה טובה, זה אומר שמדינת ישראל היא בכיוון טוב" החווה בנט את דעתו.

    "נכון, זה לא זבנג וגמרנו, ונכון שלא כל החרדים מחר יתגייסו אבל אני אגיד לכם עוד משהו: האם באמת יאיר לפיד ואיווט ליברמן רוצים? האם צה"ל רוצה מחר לגייס רבבות חרדים? האם אנחנו כחברה ישראלית רוצים בין לילה את כל ההפרדה המגדרית שקשורה בזה? את 17 סוגי הכשרויות? למציאות הישראלית יש קצב משלה והקצב הוא טוב. החרדים הולכים ומצטרפים לצה"ל, לשוק העבודה ולומדים מקצועות להתפרנס".

    "את מה שאני אומר יודע גם יאיר לפיד ויודע איווט ליברמן מכיוון שצה"ל אומר לו את הדבר הזה. גם צה"ל לא רוצה פי עשרה חרדים מחר בבוקר כי צה"ל והחברה הישראלית לא יודעים לעכל את זה בקצב כל כך מהיר. ולכן, המשבר הוא משבר לא אמיתי, הוא משבר חלול".

    "מנהיגות שמעדיפה לקושש קולות כדי ללכת ולהתחנף לבוחרים במקום להגיד את האמת גם אם היא לא נוחה אינה מנהיגות. גם אנחנו מנהיגים ואומרים את האמת הלא נוחה לפעמים לבוחרים שלנו, אבל זו מנהיגות. מנהיגות היא לא לרדוף אחרי הקולות אלא להנהיג ולהגיד את האמת".

    "ולכן, אנחנו בהחלט מגבים את מאמצי ראש הממשלה, ואני קורא לכל חברי הקואליציה: בואו נהיה מנהיגים, בואו נעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל ובואו נמשיך פה לנהל ממשלה לאומית טובה".



    0 תגובות