היתר ענפי לכדורגל בשבת – מה יאשר השר כץ?

איתי גדסי No Comments on היתר ענפי לכדורגל בשבת – מה יאשר השר כץ?

משרד העבודה והרווחה הפיץ את תזכיר ההודעה בנושא מתן היתר כללי להעסקת עובדים במנוחה השבועית לצורך קיום משחקי כדורגל • על מה צפוי השר חיים כץ לחתום ואיזה משחקים יאושרו חוקית לשחק בשבת? ומדוע אורי אריאל מערער? כל הפרטים

צילום: יעקב כהן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום שלישי השבוע, ועדת השרים לענייני היתרי עבודה בשבת (רה"מ, והשר חיים כץ) הסמיכה את שר העבודה והרווחה חיים כץ להעניק היתר למשחקי כדורגל בשבת

טיוטת ההיתר הופצה להערות הציבור למשך 21 יום לאחר מכן יחתום השר על היתר כללי לענף.

בטיוטת ההיתר כותב השר חיים כץ "אני מודיע בזה כי בתוקף סמכותי, נתתי היתר כללי לפיו מותרת העסקת עובדים במנוחה השבועית במגרשי כדורגל, ובכלל זה העסקת עובדים במנוחה השבועית לצורך הסעת עובדים המועסקים במגרשים כאמור או לצורך ביצוע עבודות התומכות בניהול התקין של משחקי הכדורגל".

"בנוסף, על מנת לשמר את המצב הקיים היום בקשר לקיום משחקי כדורגל בשבת נקבע כי לעניין הליגות המקצועניות, ההיתר יחול על הליגות הקיימות במועד מתן ההיתר ובלבד שמספר המשחקים המתקיימים בשבת ובחגי ישראל לעונה לא יעלה על מספר המשחקים המירבי שהתקיימו בכל עונה בשבת ובחגי ישראל בחמש השנים שקדמו לאותו מועד .

עוד נקבע, כמקובל בעת מתן היתרי עבודה כלליים, כי מתן ההיתר לא יגרע מהיתרים כלליים קיימים שניתנו זה מכבר כגון היתר כללי להעבדת שמשים וסדרנים במקומות ציבוריים במנוחה השבועית.

ההיתר יחול על כל העובדים במגרש ובכלל זה עובד המועסק לצורך הסעת עובדים או לצורך ביצוע עבודות תומכות בניהול התקין של משחקי הכדורגל.

יישום ההיתר מותנה בכך שהמעסיק יעניק לעובד ימי מנוחה בהתאמה לשעות שהועסק בשבת.

השר חיים כץ טוען כי "תנאים אלה מותאמים לתנאים המקובלים בהיתרים כלליים אחרים, ונקבעו תוך ההתחשבות הנחוצה במאפייני ענף הכדורגל.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״הסטטוס קוו נשמר נמשיך לחזק את הספורט בישראל״

אורי אריאל: אערער על ההחלטה

בראיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן אמר אתמול שר החקלאות אורי אריאל כי יערער על החלטת ועדת השרים להעניק סמכות לשר חיים כץ למתן היתר לענף הכדורגל בשבת. "איפה הנציגים החרדים? מדוע השר אזולאי לא השתתף בוועדת השרים בה הוא חבר? ואיך נותנים לזה לקרות אחרי שהשר דרעי הצהיר מעל כל במה ואף התחייב לשחקני הכדורגל שזה לא יקרה. אגיש ערעור על החלטת ועדת השרים, ונראה איך עוצרים את זה" דברי השר אריאל.



0 תגובות