ריבלין לפנס: "מענטש"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ריבלין לפנס: "מענטש"

    נשיא המדינה ורעייתו נחמה אירחו היום בבית הנשיא את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ורעייתו קארן המבקרים בישראל: "אתה אדם הידוע בעמידה איתנה של מעשים מאחורי המילים שלך ואני מכיר מילה מצוינת לתאר אדם כזה – מענטש. בנאדם אמיתי"

    ריבלין ופנס צילום: מארק ניימן, לע"מ
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה רובי ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (שלישי) את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ורעייתו קארן המבקרים בישראל. נשיא המדינה ורעייתו קיבלו את סגן הנשיא פנס ורעייתו ברחבת הקשתות שבבית הנשיא ומשם נכנסו לאולם בית הנשיא. הארבעה נועדו למפגש מצומצם בלשכת הנשיא שם הראה הנשיא לסגן הנשיא את תמונותיהם של הדר גולדין הי"ד ואורון שאול הי"ד שנהרגו במבצע צוק איתן וגופותיהם מוחזקות על ידי חמאס ושוחח עימו על החובה להביאם לקבורה בארצם וכן הוסיף וסיפר על שלושת האזרחים הישראלים המוחזקים גם הם על ידי חמאס באופן הנוגד כל עיקרון הומניטרי – אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, וג'ומעה אבראהים אבו ענימה.

    רעיות הנשיא וסגן הנשיא, נחמה וקארן, המשיכו לפגישה אישית בשעה שהמשלחות נועדו בראשות הנשיא וסגן הנשיא פנס.

    בהצהרות שנשאו לתקשורת אמר הנשיא ריבלין: "ברוך הבא סגן הנשיא, אתה חבר יקר של העם היהודי ושל מדינת ישראל. נאומך אמש במשכן הדמוקרטיה הישראלית עורר בנו גאווה רבה ואני רוצה להודות לך עליו. אתה אדם הידוע בעמידה איתנה של מעשים מאחורי המילים שלך ואני מכיר מילה מצוינת לתאר אדם כזה- 'מענטש'. בנאדם אמיתי. וואלה בנאדם, אנחנו גאים מאוד לארח אותך פה".

    הנשיא סיפר לסגן הנשיא כי שנותיו ושנות משפחתו בירושלים לימדו אותו כי אפשר לחיות יחד בהרמוניה תוך הכרה הדדית, אך שהחיים פה היום לצד הפלשתינים הם טרגדיה של ממש. "עד אשר שכנינו לא יכירו בנוכחותנו פה לא נוכל להתקדם", אמר הנשיא. "כירושלמי, אני גאה מאוד על החלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. אנחנו מעריכים את ההחלטה שהגיעה כמתנה עבורנו לשנת ה-70 לעצמאותנו".

    הנשיא הדגיש שעל אף מילותיו הקשות של עבאס לנו ברור כי עלינו להמשיך ולמצוא את הדרך לבנות אמון בין שני העמים. "בימים אלה לצערנו אין בנינו אמון ואנו נטולי נתיב לשיח משותף. עליהם להבין כי העם היהודי חזר לארצו ולמולדתו, לא כפיצוי על השואה אלא כי פשוט כי זו ארץ אבותינו", אמר הנשיא. "אנחנו מלאי הערכה על מעשיך למען העם היהודי בעבר ההווה ובעתיד. ברוך הבא סגן הנשיא".

    סגן הנשיא פנס הודה לנשיא ואמר בפתח פגישתם: "אנחנו מתכבדים להיות היום בביתו של נשיא מדינת ישראל והגברת הראשונה. זה משמעותי ביותר עבורי להיות איתך בירושלים, בירת מדינת ישראל. אתמול היה לי לכבוד להיות סגן הנשיא האמריקאי הראשון שנואם בכנסת, ואני רוצה להודות לך אישית על נוכחותך בנאום שלי ועל מילותיך החמות. אנחנו מקווים שהחלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל היא הסימן הברור ביותר שניתן עד כה למחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לישראל. כפי שהכרזתי אתמול, הנשיא טראמפ הורה למחלקת המדינה שלנו בשיתוף השגריר פרידמן להשלים את מעבר השגרירות שלנו לכאן, לירושלים, עד סוף השנה הבאה. אנחנו מצפים לכך, כעוד סימן מוחשי למחויבות ולברית המתמשכת שלנו עם מדינת ישראל ואזרחי האומה הנהדרת הזו. הברית בינינו, אנחנו מאמינים, מעולם לא היתה חזקה יותר – אבל בהנהגתו של הנשיא טראמפ אנחנו מחויבים להפוך אותה לעוד יותר חזקה. יש בינינו קשרים, מחויבות עמוקה לחופש, לערכים שאנחנו חולקים, אבל גם דרך מסחר: יותר מ-45 מיליארד דולר בין (ישראל) וארצות הברית, מיצרים משרות בארצנו ובארצכם, ושיתוף הפעולה הביטחוני שלנו מעולם לא היה כה חזק. אנחנו ניצבים יחדיו בקרב נגד טרור האיסלאם הקיצוני ואני מודה לך אדוני הנשיא על האומץ של הממשלה שלכם ועל האומץ של כוחות הביטחון שלכם ואני מתחייב בפניך שנמשיך לשתף פעולה במטרה לדאוג לביטחוננו המשותף".

    "אנחנו עומדים יחד גם מול האיום שמהווה איראן, מדינה המובילה ומממנת פעילות טרור. אנו מבהירים לבני הברית האירופאים שלנו כי הגיע הזמן לשינויים בהסכם הגרעין מול איראן. שינויים שיבטיחו כי הסנקציות יהיו יעילות לשנים רבות על מנת לוודא כי לאיראן לא תהיה את האפשרות להשיג נשק גרעיני אף פעם. אנחנו עובדים באופן הדוק עם בני הברית שלנו בנושא. הנשיא טראמפ הבהיר כי אנחנו ניסוג מהעסקה באופן מיידי במידה ושינויים אלה לא יתקיימו. אבל אנחנו מקווים שבתוך חודשים נוכל לחזק ולתרום לביטחון האזור, לביטחון ישראל ולביטחון העם האמריקאי גם כן".

    עוד הוסיף סגן הנשיא: "הנשיא שלח אותי לכאן גם על מנת לשוב ולהביע את מחויבותינו העמוקה לשלום ואני נרגש מאוד מהדברים שאמרת בנושא. ירושלים פירושה שלום ושלושת הדתות חיו פה בעבר, כמו שאמרת, בשלום ובהרמוניה. הנשיא טראמפ מאמין בכנות, שההחלטה של ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל היא הזדמנות להתקדם לתהליך משמעותי שיוביל לשלום בר קיימא שיסיים דורות של סכסוך. אנו אסירי תודה למנהיגות שאתה מגלה בנושא ולחברות עימך ומקווים להמשיך בדיון שיחזק את יחסינו עוד יותר".

    הנשיא שוחח עם סגן הנשיא על הנושאים העומדים על הפרק במזרח התיכון ובראש ובראשונה על שלמותה של ירושלים כמיקרוקוסמוס של חיים משותפים בישראל. הנשיא שב והודה לסגן הנשיא על ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל והבהיר כי לא ניתן להעמיד את אחדותה של ירושלים בריבונות ישראלית בספק תחת אף מתווה של שלום.

    בפגישה השתתף גם ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, שהציג בפני סגן הנשיא סקירת מודיעין, שהתמקדה בעיקר בהשפעתה השלילית של איראן באזור ובאתגר הנשקף מפעילותם של ארגוני הטרור, ובראשם חיזבאללה. עוד שוחחו השניים על המצב הנוכחי בעזה ועל הצורך לוודא כי העולם כולו לוקח אחריות על הנעשה ברצועה ועל מעשיו של חמאס המחזיק במיליוני אזרחי עזה כבני ערובה. בתום פגישתם חתמו סגן הנשיא ורעייתו על ספר האורחים ונפרדו בחום מהנשיא ונחמה.



    0 תגובות