זקן המקובלים הגה"צ רבי ניסים מויאל זיע"א

אבי יעקב 1 Comment on זקן המקובלים הגה"צ רבי ניסים מויאל זיע"א

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר בצהרים המקובל מקרית גת, שידוע היה בברכותיו ועצותיו לכל שכבות הציבור, לאחר חודשים ארוכים של סבל, מכאוב ויסורים • הלווייתו תצא הערב בשעה 8 מבית מדרשו ברחוב הגבורה 9 בקרית גת והוא ייטמן בבית העלמין בעיר

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נפטר בצהרים זקן המקובלים, הגה"צ רבי ניסים מויאל זצוק"ל, שעמד בראש מוסדות "למען שמו באהבה" בקרית גת, והוא בן 83.

הגה"צ רבי ניסים מויאל נולד במרוקו, שם התחנך במוסדות חב"ד במרקש. כבר בצעירותו הסתופף בצילם של חשובי המקובלים במרוקו, שימש כשוחט ושקד כל ימיו על תלמודו.

בשנת תשכ"א ניסה להתארגן, עם עוד יהודים ממרוקו, לעלות לארץ ישראל. השלטונות במרוקו עצרו אותו אך כעבור שנה הצליח להגיע לארץ ישראל עם רעייתו הרבנית סימי ובתם. הם קבעו את ביתם בעיר קרית גת.

בשנת תשמ"ט הקים את ישיבת "למען שמו באהבה" בקרית גת, ואברכים רבים מהעיר ומהסביבה נהרו לכולל, שם שקדו על תלמודם. הוא עצמו למד בכולל כאחד האברכים.

עם הזמן, נפוץ שמו ורבים הגיעו למעונו להתייעץ ולקבל ברכות. במהלך השנים קירב יהודים רבים לאבינו שבשמים, וקהילה חשובה של חוזרים בתשובה התהוותה סביב בית מדרשו בקרית גת.

בשנים האחרונות ידע חולי ומכאוב והוא אושפז פעמים רבות. לפני ימים אחדים לקה בדלקת ריאות חריפה והוא שוב אושפז בבית החולים הדסה עין כרם. היום (ב') בצהרים הידרדר מצבו ונשמתו של הגה"צ רבי ניסים מויאל זצוק"ל עלתה בסערה השמימה.

הלווייתו תצא הערב בשעה 8 מבית מדרשו ברחוב הגבורה 9 בקרית גת והוא ייטמן בבית העלמין בעיר.

ת.נ.צ.ב.ה.



1 תגובות

מיין תגובות