נשיא המדינה לישראלים בארה"ב: "יש לנו הרבה במה להתגאות"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נשיא המדינה לישראלים בארה"ב: "יש לנו הרבה במה להתגאות"

    נשיא המדינה נפגש עם ראשי הקהילה הישראלית (IAC) בלוס אנג'לס: "אתם שגרירים שלנו"

    נשיא המדינה רובי ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
    14:03
    09.05.24
    הרב צבי אריה אדלר No Comments on למה העונש החמור על אכילת קודשים אחרי הזמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, נפגש עם ראשי הקהילה הישראלית (IAC) בלוס אנג'לס. לאחר מכן שוחח הנשיא על הבמה עם ראש הארגון בחוף המערבי, אדם מילשטיין, באירוע בהשתתפות חברי הקהילה הישראלית. עוד נשאו דברי ברכה באירוע אדם מילשטיין, והקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס סאם גרונדוורג.

    הארגון הוקם לפני 10 שנים ונועד לשמש כקול לקהילה של הישראלים הגרים בארה"ב ופועל רבות לחיזוק היחסים בין יהדות ארה"ב והישראלים החיים בה לישראל. "אני מאוד שמח להיות כאן היום", אמר הנשיא, "בביקורים בחו"ל אני מקפיד כמובן, לפגוש את הקהילה היהודית במקום אבל קהילה ישראלית זה משהו אחר".

    הנשיא סיפר על מפגשיו מפעם לפעם עם צעירים וצעירות שעלו "הם ההוכחה הכי טובה לזה שציונות, אהבת הארץ ותחושת שייכות ואחריות כלפי ישראל הן תכונות שעוברות בירושה", אמר הנשיא לבני משפחותיהם של העולים. "יהודי התפוצות הם חלק בלתי נפרד מאיתנו", הדגיש הנשיא, "העם היהודי הוא עם אחד, גם אם יש משברים, צריך להתמודד איתם בכנות ובאומץ. גם אם אתם כאן ואנחנו בישראל, יש לנו אתגרים משותפים. בניין המולדת המשותפת שלנו לא נשלם". הוסיף.

    הנשיא הדגיש את חשיבותו של הדיאלוג עם ישראלים החיים בכל העולם וכי הוא רואה בהם כח חשוב עבור מדינת ישראל. "חשוב שתזכרו שיש לכם בית בטוח במדינת ישראל. אני יודע שאתם השגרירים שלנו כאן, הגשר בין הישראלים בארץ ליהודים כאן ובין ישראל לארצות הברית. אתם מכירים בצורה הטובה ביותר את המציאות הישראלית ולכן אתם יכולים לתווך אותה. מה שברור בישראל, לא מובן מאליו בניכר ואתם מסייעים לשמר כאן מסורת יהודית ישראלית, לשמור על השפה העברית ולהביא אותה אל הקהילות. לקראת חגיגות ה-70 למדינת ישראל הדגיש הנשיא: "יש לנו הרבה במה להתגאות. אני מגיע מביקור בספרד. הייתי בשנה האחרונה גם בגרמניה, בהודו ובוויאטנם. ישראל הקטנה היא מעצמה. מעצמה בכל הנוגע לתרבות ולחינוך, ליזמות ולחדשנות – בהיי טק ובאקדמיה, בחקלאות, ברפואה ובביטחון".



    0 תגובות