המפכ"ל בזירת האירוע: "לא היו התראות; שילמנו מחיר כבד"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המפכ"ל בזירת האירוע: "לא היו התראות; שילמנו מחיר כבד"

    המפכ"ל בתדרוך עיתונאים בזירת הפיגוע הרצחני הבוקר בהר אדר: "מדובר בפועל שיש לו היתר עבודה ביישוב. המחבל מוכר ע"י מי שמקבל את הפועלים בבוקר" • "התגובה המהירה של לוחמי מג"ב שהיו במקום, עצרה את המשך הפיגוע"

    המפכ"ל וממ"ז ירושלים
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, אמר בזירת הפיגוע הקשה בהר אדר בו נרצחו שלושה – שני מאבטחים ושוטר מג"ב – ונפצע קשה אחד נוסף: "כפי שאנחנו רואים, פעם אחר פעם, האיומים עוברים לעורף. הפעם בחרו ביישוב שנמצא בתפר בין יו"ש לקו הירוק. מדובר בפועל שיש לו היתר עבודה ביישוב. המחבל מוכר ע"י מי שמקבל את הפועלים בבוקר. משימתה שגרתית שמאובטחת. הוא נשאר לבסוף לאחר שעיכבו אותו כי היה נראה חשוד ואז פתח באש לעבר הסובבים אותו".

    "התגובה המהירה של לוחמת ולוחם שפותחים עליו באש והורגים אותו, סוגרת את האירוע הזה, אחרת הוא היה מצליח להיכנס ליישוב ולהמשיך במשימתו ברצחנית".

    "הפעם ספגנו מחיר כבד מאד, גם במאבטחים וגם במג"ב שעושה את העבודה באבטחה. אין פרופיל למחבלים הבודדים. יש מבוגרים, מבוגרות, צעירים, נשים נשואות. אנחנו כן יכולים לראות שחלק נכבד מהמפגעים בשנים האחרונות שזה מפגעים עם יותר רקע אישי. זה יכול להיות אחד שמרגיש שנמאס לו ואת זעמו הוא מבטא בפיגוע שכביכול נותן לו כבוד כשהאיד".

    באשר לתפקוד הכח במקום, אמר המפכ"ל: "היתה תגובה מהירה של הכח. האירוע התרחש במספר שניות. לצערנו שילמנו מחיר כבד. יש עבודה צמודה עם השב"כ והצבא. במקרה הזה לא היתה התרעה. ההרוגים הם שני מאבטחים אזרחיים ולוחם מג"ב אחד" אמר.



    0 תגובות