אין מגנומטרים: כוננות שיא בהר הבית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אין מגנומטרים: כוננות שיא בהר הבית

    הר הבית: המשטרה השלימה הלילה את הסרת כל הברזלים והמצלמות שהותקנו בימים האחרונים בכניסה להר הבית • גורם בכיר במשטרת ירושלים: "חוזרים למתכונת הקודמת שלפני הפיגוע" • בתוך כך, כוננות שיא לקראת יום השישי מחר בהר הבית

    אין מגנומטרים. אחת הכניסות להר הבית לאחר הסרת המגנומטרים צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ירושלים השלימה הלילה את הסרת גלאי מתכות, שאר הברזלים ומצלמות שהוקמו בימים האחרונים בכניסה להר הבית מאז הפיגוע בהר הבית. הפירוק נעשה ע"י עיריית ירושלים. בכיר במשטרת ירושלים אומר כי ברורה לנו כל השלכת העניין, ההר פתוח כבר עשרה ימים והפלסטינים לא נכנסים פנימה. אנחנו הבוקר לאחר פירוק מלא, וצריך לבדוק איך השטח יגיב בשעות הקרובות.

    'חוזרים למתכונת הקודמת' שלפני הפיגוע. לגבי בידוק ידני
    "כל מי שייראה לנו חשוד נבדוק אותו ידנית, כפי שעשינו גם לפני הפיגוע. אנו נמשיך לבחון אפשרויות אחרות של אבטחה שברור שלא נוכל לעשות אותם תוך מספר ימים" אומר גורם בכיר במשטרה ומוסיף "בעתיד ייפתחו מערכות יעילות יותר שנותנות התרעות למרחק גדול יותר. המערכות של היום לא יכולות לספק הכל בסדר גודל של עשרות ומאות אלפים שמגיעים להר הבית בימי שישי". ברגע שהדרג המדיני קיבל את ההחלטה להוריד את השערים והמצלמות המשטרה הורתה להסיר את הכל.

    כוננות גבוהה מאד לקראת תפילות יום השישי מחר
    המשטרה אוספת מידע לגבי מחר יום שישי בהר הבית. יום שישי הזה יהיה לפחות כמו שבוע שעבר ואם נצטרך ונמצא לנכון נעשה גם הגבלת גיל ונדלל את הכניסה להר אם יבחרו לציין את זה כחגיגות התקפלות.

    אנו צופים כי מחר יגיעו הרבה יותר להר הבית משבוע שעבר. החשש שהם יסתכלו על זה כעניין של התקפלות ויהפכו את זה מחר לחגיגות ניצחון גם לכך נתייחס בהערכות מצב ואיסוף מידע שיצטברו במהלך היום ואם נצטרך נעשה כמו שבוע שעבר הגבלת גיל כניסה להר. הצפי שלנו שהשבוע יגיעו הרבה יותר משבוע שעבר להר הבית.

    העימותים האלימים השבוע במעלה מוטה גור ושער האריות
    גורם בכיר במשטרה אומר כי בימים האחרונים התמודדה משטרת ירושלים עם עימותים קשים לפנות בוקר ובעיקר בשעות הלילה לאחר סיום תפילת הערב. כל יום מישהו ניסה להרים את הרף של ההתפרעויות. יש לנו נפגעים שוטרים. העימותים כללו אבנים, בקבוקים, ירי זיקוקין ועוד. לא היה פשוט ולא קל להתמודד עם הפרות סדר בסדר גודל כזה. כבר היום הוספנו תגבור משמעותי של כוחות למחוז ירושלים להר הבית.



    0 תגובות